
14. veljače 2024.
3. i 4. razred
Promjene i odnosi i Energija
Priroda, društvo i ja

3. RAZRED
PID OŠ B.3.3. Promjene i odnosi
Učenik se snalazi u promjenama i odnosima tijekom vremenskih ciklusa te analizira povezanost vremenskih ciklusa s događajima i važnim osobama u zavičaju.
PID OŠ D.3.1. Energija
Učenik opisuje različite primjere korištenja, prijenosa i pretvorbe energije na temelju vlastitih iskustava.
U ostvarenju ishoda PID OŠ B.3.3. Učenik se snalazi u promjenama i odnosima tijekom vremenskih ciklusa te analizira povezanost vremenskih ciklusa s događajima i važnim osobama u zavičaju u cjelini Snalazim se u vremenu učenik uspoređuje na različitim primjerima prošlost, sadašnjost i budućnost.
Uspoređuje prošlost i sadašnjost i predviđa promjene i odnose u budućnosti. Raspravlja o utjecaju događaja, osoba i promjena na sadašnji i budući život čovjeka.
Da bi učenici uočili sličnosti i razlike života u prošlosti i sadašnjosti, navedeni ishod može se povezati s ishodom koncepta Energija PID OŠ D.3.1. Učenik opisuje različite primjere korištenja, prijenosa i pretvorbe energije na temelju vlastitih iskustava.
Usporedba života nekad i danas (radna bilježnica, str. 64.)
Važnost izuma Hrvata u prošlosti te njihov utjecaj na sadašnji život također se može povezati s konceptom Energije tako da učenici povezuju izvor, prijenos i pretvorbu energije npr. uz padobran, mlinove i vjetrenjače Fausta Vrančića, termos-boce i rotirajuće četkice Slavoljuba Penkale. Učenici raspravljaju o važnosti izuma te o njihovu utjecaju na život.
Udžbenik, str. 93.
Učenike valja potaknuti i na predviđanje budućnosti pa se i tu može ostvariti povezanost ishoda tako da učenici predviđaju koja će energija pokretati većinu prometnih sredstava, strojeva, uređaja, što će se događati s obnovljivim izvorima energije, utjecaj obnovljivih i neobnovljivih izvora energije na okoliš, tj. biljni i životinjski svijet, a samim time i na prehranu ljudi…
Učenici mogu izraditi jednostavni padobran.
Radna bilježnica 2. r., str. 21.
4. RAZRED
PID OŠ B.4.2. Promjene i odnosi
Učenik analizira i povezuje životne uvjete i raznolikost živih bića na različitim staništima te opisuje cikluse u prirodi.
PID OŠ A.B.C.D.4.1. Energija
Učenik uz usmjeravanje objašnjava rezultate vlastitih istraživanja prirode, prirodnih i/ili društvenih pojava i/ili različitih izvora informacija.
U ostvarenju ishoda PID OŠ B.4.2. Učenik analizira i povezuje životne uvjete i raznolikost živih bića na različitim staništima te opisuje cikluse u prirodi učenik istražuje životne uvjete (zrak, tlo, voda, svjetlost, toplina). Opisuje na primjerima utjecaj životnih uvjeta na organizme. Opisuje životne cikluse u prirodi (na primjeru biljke cvjetnjače) i kruženje vode u prirodi. Opisuje životnu zajednicu (organizme koji žive na istome staništu) na primjeru iz neposrednoga okoliša i uspoređuje sa zajednicom iz drugoga područja. Povezuje različitost vremenskih uvjeta s raznolikošću biljnoga i životinjskoga svijeta. Na primjerima opisuje prilagodbe biljaka i životinja na različite uvjete života.
Primjeri istraživačkog pristupa: Voda
Na primjer, udžbenik 4. r., str. 140.
Udžbenik 4. r., str. 142.
Udžbenik 4. r., str. 142.
Vaš autorski tim
TAGOVI