KURIKULUM NA DLANU
PRIRODA I DRUŠTVO

14. veljače 2024.

3. i 4. razred

Promjene i odnosi i Energija

Priroda, društvo i ja

Učenik se snalazi u promjenama i odnosima tijekom vremenskih ciklusa, analizira povezanost vremenskih ciklusa s događajima i važnim osobama u zavičaju te opisuje različite primjere korištenja, prijenosa i pretvorbe energije na temelju vlastitih iskustava.

3. RAZRED


PID OŠ B.3.3.  Promjene i odnosi

Učenik se snalazi u promjenama i odnosima tijekom vremenskih ciklusa te analizira povezanost vremenskih ciklusa s događajima i važnim osobama u zavičaju. 


PID OŠ D.3.1.  Energija

Učenik opisuje različite primjere korištenja, prijenosa i pretvorbe energije na temelju vlastitih iskustava.  

U ostvarenju ishoda PID OŠ B.3.3. Učenik se snalazi u promjenama i odnosima tijekom vremenskih ciklusa te analizira povezanost vremenskih ciklusa s događajima i važnim osobama u zavičaju u cjelini Snalazim se u vremenu učenik uspoređuje na različitim primjerima prošlost, sadašnjost i budućnost. 

Uspoređuje prošlost i sadašnjost i predviđa promjene i odnose u budućnosti. Raspravlja o utjecaju događaja, osoba i promjena na sadašnji i budući život čovjeka.

Da bi učenici uočili sličnosti i razlike života u prošlosti i sadašnjosti, navedeni ishod može se povezati s ishodom koncepta Energija PID OŠ D.3.1. Učenik opisuje različite primjere korištenja, prijenosa i pretvorbe energije na temelju vlastitih iskustava.


Usporedba života nekad i danas (radna bilježnica, str. 64.)



Važnost izuma Hrvata u prošlosti te njihov utjecaj na sadašnji život također se može povezati s konceptom Energije tako da učenici povezuju izvor, prijenos i pretvorbu energije npr. uz padobran, mlinove i vjetrenjače Fausta Vrančića, termos-boce i rotirajuće četkice Slavoljuba Penkale. Učenici raspravljaju o važnosti izuma te o njihovu utjecaju na život. 


Udžbenik, str. 93. 



Učenike valja potaknuti i na predviđanje budućnosti pa se i tu može ostvariti povezanost ishoda tako da učenici predviđaju koja će energija pokretati većinu prometnih sredstava, strojeva, uređaja, što će se događati s obnovljivim izvorima energije, utjecaj obnovljivih i neobnovljivih izvora energije na okoliš, tj. biljni i životinjski svijet, a samim time i na prehranu ljudi…

Učenici mogu izraditi jednostavni padobran.


Radna bilježnica 2. r., str. 21. 




4. RAZRED


PID OŠ B.4.2. Promjene i odnosi

Učenik analizira i povezuje životne uvjete i raznolikost živih bića na različitim staništima te opisuje cikluse u prirodi. 

PID OŠ A.B.C.D.4.1. Energija

Učenik uz usmjeravanje objašnjava rezultate vlastitih istraživanja prirode, prirodnih i/ili društvenih pojava i/ili različitih izvora informacija. 

U ostvarenju ishoda PID OŠ B.4.2. Učenik analizira i povezuje životne uvjete i raznolikost živih bića na različitim staništima te opisuje cikluse u prirodi  učenik istražuje životne uvjete (zrak, tlo, voda, svjetlost, toplina). Opisuje na primjerima utjecaj životnih uvjeta na organizme. Opisuje životne cikluse u prirodi (na primjeru biljke cvjetnjače) i kruženje vode u prirodi. Opisuje životnu zajednicu (organizme koji žive na istome staništu) na primjeru iz neposrednoga okoliša i uspoređuje sa zajednicom iz drugoga područja. Povezuje različitost vremenskih uvjeta s raznolikošću biljnoga i životinjskoga svijeta. Na primjerima opisuje prilagodbe biljaka i životinja na različite uvjete života.

Primjeri istraživačkog pristupa: Voda


Na primjer, udžbenik 4. r., str. 140. 




Udžbenik 4. r., str. 142. 



Udžbenik 4. r., str. 142. 





Vaš autorski tim

TAGOVI

priroda i društvo
razredna nastava
priroda društvo i ja
promjene i odnosi
energija