06. prosinca 2024.
Geoploča i Equi na Večeri matematike
− U znak podrške, partnerstva i suradnje odlučile smo provesti Večer matematike u školi s učenicima, ali i s osnivačicom i pokretačicom projekta, našom kolegicom, suradnicom i autoricom udžbenika „Otkrivamo matematiku” te priručnika „Aha! To je matematika” Tanjom Soucie. – rekle su urednice Đurđa i Tea koje su se bez problema i s radošću iz uredničke uloge prebacile u onu učiteljsku te zainteresiranim učenicima i roditeljima predstavile matematičke aktivnosti i igre.
Geoploča je važno pomagalo u učenju i poučavanju geometrije i drugih matematičkih koncepata. Omogućuje vizualizaciju te je izvrsna pomoć u istraživanju u matematici.
Iako neko vrijeme zaboravljena, u posljednje vrijeme sve se više upotrebljava u nastavi, a između ostalog može biti izvrsno pomagalo pri procjeni djetetove zrelosti za upis u prvi razred osnovne škole, za rad s darovitim učenicima, ali i s učenicima s teškoćama.
− Učenicima i roditeljima pokazala sam neke mogućnosti primjene geoploče u učenju i poučavanju matematike. Razveselila ih je jednostavnost i praktičnost kojom se ostvaruju očekivanja od učenika i mogu reći da su uživali svi – i trogodišnjaci, petogodišnjaci, a možda najviše roditelji. Mama Dunja, tate Tomica i Mislav posebno su se istaknuli u radu i trudu. – ispričala nam je urednica Đurđa.
Edukativna matematička igra
U drugom dijelu škole veliko zanimanje izazvala je igra Equi Junior koju je osmislila te s učenicima i roditeljima zaigrala Alfina urednica Tea Borković.
Edukativne igre EQUI i EQUI Junior namijenjene su poučavanju matematike na zabavan način. Igre potiču usvajanje pojma broja, fleksibilnost mišljenja, uočavanje uzoraka, matematičku komunikaciju te razvoj vlastitih strategija računanja u zabavnom i poticajnom okružju.
Igre posebno dobro razvijaju fleksibilno prelaženje iz jednog prikaza broja u drugi, a omogućavaju i razvoj koncepata i vještina vezanih uz različite ishode iz domena matematičkog kurikula. Igre EQUI i EQUI Junior zbog svoje jednostavnosti prikladne su za primjenu u nastavi, ali i za igranje kod kuće, što je na Večeri matematike još jednom dokazano i potvrđeno.
Strategije prepoznavanja brojeva
− Igru su zaigrali učenici drugog razreda s roditeljima. Bilo je vrlo zanimljivo promatrati kako se uz tek nekoliko koraka i malo poticaja može utjecati na dječju percepciju broja. Djeca koja u početku kao jedinu strategiju primjenjuju prebrojavanje jedan po jedan vrlo brzo biraju različite aditivne i multiplikativne strategije prebrojavanja i osjećaju ponos jer su svladali nešto novo. − rekla je urednica Tea Borković.
Učenici petog razreda igrali su međusobno te je bilo zanimljivo promatrati kojim se strategijama prepoznavanja brojeva oni koriste. Petaši vole isticati koje sve različite količine mogu prepoznati unutar apstraktnog prikaza nekog broja, objasniti jedan drugomu kako promatraju cjelinu i dijelove unutar nje te koje mentalne manipulacije provode vizualnim modelima.
Od 2013. godine
Zanimljivost povezana s Večeri matematike, koja se u Hrvatskoj održava od 2013. godine, jest to da je nastala kao razredni projekt i aktivnost nastavnice matematike u zvanju izvrsne savjetnice Tanje Soucie, koja i danas radi u OŠ Silvija Strahimira Kranjčevića.
− U Sjedinjenim Američkim Državama, gdje sam studirala i radila, roditelje se često poziva u školu na Večeri poezije, Matematičke večeri itd., ali to je obično na razini razreda ili škole. Ja sam to počela provoditi u Hrvatskoj sa svojim učenicima i njihovim roditeljima pa s obzirom na to da se pokazalo izvrsnim, predložila sam Hrvatskom matematičkom društvu da proširimo priču i organiziramo manifestaciju na razini Republike Hrvatske, ali da uključimo i vrtiće i škole i širu javnost. Već prve godine u projektu je bilo više od 20 000 sudionika. U početku sam sama izrađivala materijale, a ubrzo mi se priključila i Ivana Katalenac iz Osnovne škole Trnsko. Sada se nerijetko dogodi da nam sami učitelji i odgajatelji šalju svoje ideje za aktivnosti koje se mogu provoditi u sklopu projekta Večeri matematike. – ispričala je Tanja Soucie u razgovoru za EduBlog.
TAGOVI