UČITELJI PIŠU

23. travnja 2025.

Aktivnost poučavanja – profesionalni izazov koji vas osnažuje

Piše: Tatjana Pešić Ilijaš, učiteljica, OŠ Pantovčak

Sudjelovanje u Erasmus+ projektu „Inquiry Learning” Osnovne škole Pantovčak bilo je izuzetno vrijedno iskustvo. Učiteljici Tatjani Pešić Ilijaš projekt je omogućio usavršavanje pedagoških vještina i razmjenu iskustava s kolegama.

U sklopu projekta Erasmus+ Osnovne škole Pantovčak „Inquiry Learning” prijavila sam se za projekt aktivnosti poučavanja (engl. Teaching Assignment Project). Bilo je to moje drugo sudjelovanje u nekom od projekata Erasmus, a meni osobno najbolji i profesionalno izazovan. 


S obzirom na to da vladam talijanskim jezikom, put me opet odveo u susjednu Italiju u osnovnu školu „Školski centar G. Bertachi”, u mjestu Busto Arsizio, 35 km udaljenom od Milana. Za domaćine bila je to prednost jer se nastava odvijala na njihovom materinskom jeziku. Uza svu zahvalu, prije svega svojoj mentorici, učiteljici Ceciliji Grossoni te svim učiteljicama s kojima sam surađivala, bio je to tjedan u kojem sam doista uživala u svakom trenutku provedenom u toj školi. Održala sam deset nastavnih sati prema unaprijed dogovorenom rasporedu tijekom cijelog radnog tjedna.



Škola u Italiji koju sam posjetila u sklopu projekta Erasmus+


Prije odlaska na aktivnost poučavanja sa zadovoljstvom sam pripremala nastavne jedinice i radionice koje ću provesti u četvrtim razredima te osnovne škole. U skladu s potrebama i interesima učenika te dobi pripremila sam radionice za razvoj socijalnih vještina te za razvoj samopouzdanja, zatim temu o zaštićenim životinjskim vrstama u Jadranskome moru i prezentaciju o našem glavnom gradu Zagrebu sa zabavnim kvizom na kraju predavanja.


Pripremanje za aktivnost poučavanja zapravo je vrlo izazovan i zabavan posao. Potrebno je prvo odrediti teme, a zatim razmisliti i odlučiti kojim aktivnostima, oblicima i metodama rada najbolje motivirati učenike, privući njihovu pozornost i steći njihovo povjerenje.


Uvijek je na početku prisutna trema zbog nove sredine, a svjesni ste da učenici pred vama očekuju nešto novo, zanimljivo, poticajno i vjerujete da ćete im to uspjeti prenijeti. Vrlo je važno dobro strukturirati sat, izmjenjivati niz aktivnosti, a didaktički materijal koji se priprema treba biti dobro osmišljen i napisan na njihovom jeziku.


Iskrenost je ključ uspjeha! Već sam se drugi put osvjedočila kako je učenicima iznimno drago kada im na početku kažete kako vladate njihovim jezikom, ali ni blizu tako dobro kao oni te da ćete sigurno griješiti u izgovoru koje riječi ili da će vam pojedina riječ na talijanskome biti nepoznata pa ćete trebati njihovu pomoć i razumijevanje. Primijetila sam kako to učenike jako motivira, postanu vrlo suradljivi i pažljivi, a vesele se svaki put kada vam mogu pomoći u prijevodu. Kada se stvori takvo ozračje prvog radnog dana, vjerujte, svaki sljedeći dan u tjednu i vi i oni iščekujete s velikim veseljem.


U radu u školi sudjelujete i na drugi način – za vrijeme odmora i slobodnog vremena vodite mnoge zanimljive razgovore s kolegicama. Taj sam tjedan bila i s učenicima i učiteljicom i za vrijeme ručka jer se u toj osnovnoj školi, koju pohađaju učenici u dobi od 6 do 11 godina, održava oblik cjelodnevne nastave. Učenici su u školi svakodnevno od 8.15 do 16.15. Prijepodne imaju nastavu dijela predmeta, zatim je stanka za ručak i slobodno vrijeme, a u 14.15 počinje poslijepodnevna nastava. Dvije učiteljice vode nastavu i grupu predmeta koju predaju pa neke dane rade prijepodne, a neke poslijepodne. U svakom je razredu prisutna i asistentica, u nekim odjelima i po dvije, jer je znatan broj učenika s individualiziranim pristupom ili prilagođenim programom.


Izniman je doživljaj tjedan dana biti dio školskog kolektiva jedne škole, steći nova poznanstva, pa i prijateljstva s kolegicama, a u interakciji s učenicima doživjeti takve osjećaje i dojam da ste uspješni u svom zvanju. To je snaga i vrijednost aktivnosti poučavanja!

TAGOVI

erasmus+
Italija
Busto Arsizio
OŠ Pantovčak