
Biram knjigu i riječ 4
Čitanka i udžbenik iz hrvatskoga jezika za četvrti razred strukovnih škola
25,00 EUR
Autor/i
Dodatne informacije
Naslov | Stranica |
---|---|
Pregled sadržaja i ishodi učenja | 4 |
Problemsko pitanje: Bitno je očima nevidljivo? | 6 |
Sasvim malena ovca Antoine de Saint-Exupéry, Mali princ | 7 |
Stvaralački zadatci: Umjetnici obdareni očaravajućim senzibilitetom | 10 |
Max Ernst kao književni lik Markus Orths, Max | 11 |
Umjetnost šutnje vrata su koja vode u raj Daniil Harms, Što me zanima Daniil Harms, Što se danas prodaje u dućanima | 17 |
Književnost u vremenu Avangarda i prvo razdoblje | 21 |
Futurizam | 22 |
Ekspresionizam | 25 |
Dadaizam | 27 |
Dada i Lenjin – spojivo ili nespojivo? Dubravka Oraić Tolić, Dvadeseto stoljeće u retrovizoru | 29 |
Nadrealizam | 32 |
ID (DAS ES), EGO (DAS ICH) i SUPEREGO (DAS ÜBER-ICH) Viktor Žmegač, Prošlost i budućnost 20. stoljeća | 35 |
Poetike i predstavnici avangardnih pokreta | 39 |
Ekspresionizam u hrvatskoj književnosti | 41 |
Književni lik, Filip Latinovicz – slikar, fovist Miroslav Krleža, Povratak Filipa Latinovicza | 42 |
Književni lik, rastreseni neurastenik, umjetnik – Leone Glembay Miroslav Krleža, Gospoda Glembajevi | 45 |
Filip Latinovicz i Leone Glembay – veliki likovi hrvatske književnosti Krešimir Nemec, Leksikon likova iz hrvatske književnosti | 47 |
Ja pjevam sebe… ili ekspresionizam u hrvatskome pjesništvu Antun Branko Šimić, Pjesnici Antun Branko Šimić, Moja preobraženja Antun Branko Šimić, Povratak Antun Branko Šimić, Hercegovina Antun Branko Šimić, Hercegovina Antun Branko Šimić, Smrt i ja | 50 |
Rad u skupinama: Odstvariti stvari | 55 |
Ekspresionistička drama i ekspresionistička novela Miroslav Krleža, Kraljevo Miroslav Krleža, Baraka Pet Be | 58 |
Film Ponoć u Parizu | 64 |
Doživljaj života i ljepote Tin Ujević, Notturno Antun Šoljan, Kratki izlet | 65 |
Sažetak – Gledati svijet očima djeteta | 70 |
Pregled sadržaja i ishodi učenja | 74 |
Dramska igra kao način otkrivanja istine o obiteljskim odnosima William Shakespeare, Hamlet | 76 |
Dramska igra kao način otkrivanja istine o društvu William Shakespeare, Hamlet Ivo Brešan, Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja | 82 |
Ukidanje tragedije skepsom ili teorija preventivne dehumanizacije Ranko Marinković, Kiklop | 92 |
Poigravanje ženom – žena kao lutka Henrik Ibsen, Nora (Lutkina kuća) | 96 |
Poigravanje tekstom Miro Gavran, Nora danas | 100 |
Život kakav jest Anton Pavlovič Čehov, Tri sestre | 104 |
Oživljavanje stvaralačke imaginacije Luigi Pirandello, Šest lica traži autora | 109 |
Tek rat stvara red Bertolt Brecht, Majka Courage i njezina djeca | 114 |
Poigravanje smislom Samuel Beckett, U očekivanju Godota Eugène Ionesco, Stolice | 120 |
Kuglica u kojoj se zrcali svemir Jorge Luis Borges, Aleph | 129 |
Poigravanje konvencijama književnoga izraza Italo Calvino, Ako jedne zimske noći neki putnik | 135 |
Poeta ludens Ivan Slamnig, Ubili su ga ciglama Ivan Slamnig, Barbara | 139 |
Pričanje uvijek i zauvijek Ivo Andrić, Prokleta avlija Krešimir Nemec, Gospodar priče | 143 |
Pričanje uz kavu Julijana Matanović, U početku i na kraju bijaše kava | 148 |
Sažetak: Stvaralačka igra priča priču | 150 |
Pregled sadržaja i ishodi učenja | 152 |
Obiteljska povijest (re)konstrukcija Zoran Ferić, Putujuće kazalište | 154 |
Kolačićem do sjećanja Marcel Proust, Put k Swannu (Combray) Stéphane Heuet, Marcel Proust (strip) | 158 |
Doživljaj umjetničkoga izražavanja Franz Kafka, Preobrazba | 168 |
Problemska pitanja: Gledam i razmišljam | 173 |
Čovjek nije gnjida! | 174 |
Franz Kafka, Pismo ocu Franz Kafka, Preobrazba Problemski zadatak: Poštovati različitost – Lilijana Radobuljac, Priča o Nini | 178 |
Ne pristajem sudjelovati u igri! Albert Camus, Stranac | 180 |
Egzistencijalizam je humanizam Jostein Gaarder, Sofijin svijet | 185 |
Pokvario se mehanizam svijeta Kamel Daoud, Meursault, protuistraga | 190 |
Istisnuti strah idejom Ranko Marinković, Kiklop | 193 |
Strah i hrabrost Miroslav Krleža, Povratak Filipa Latinovicza | 196 |
Sve je to mutno u nama Miroslav Krleža, Gospoda Glembajevi | 201 |
Smrt pod kotačima gospodskog četveroprega | 207 |
Miroslav Krleža, Gospoda Glembajevi Problemski zadatak: Filip – Melkior – Leone | 208 |
Ozbiljna su vremena Slavko Mihalić, Majstore, ugasi svijeću | 211 |
Nigdar ni bilo da ni nekak bilo | 213 |
Miroslav Krleža, Balade Petrice Krempuha / Khevenhiller Problemsko pitanje: Likovna oprema književnoga djela – Miroslav Krleža, Balade Petrice Kerempuha | 216 |
Problemsko pitanje: Kesno je popoldan iti k maši – Miroslav Krleža, Balade Petrice Kerempuha / Baba cmizdri pod galgam | 217 |
Projektni zadatak: Vrijeme je da se događa napokon Čovjek – Milivoj Slaviček, Vrijeme je da se događa napokon Čovjek; Vesna Parun, Mati čovjekova; Jure Kaštelan, Jadikovka kamena | 218 |
U čemu je onda smisao? Antun Šoljan, Kratki izlet | 220 |
Sažetak – Kiklopija – vanjski i unutarnji svijet suvremenog čovjeka | 224 |
Pregled sadržaja i ishodi učenja | 226 |
Istraživački zadatak: Tragom novinskoga teksta | 228 |
Pregled pravopisnih pravila: Znamo li pravopis? | 229 |
Ponavljanje: Znamo pravopis! | 236 |
Problemsko pitanje: Upotrebljavam ironičnik – Krešimir Bagić, Rječnik stilskih figura | 237 |
Pregled gramatičkih pravila: Znamo li gramatiku i leksikologiju? | 238 |
Ponavljanje i uvježbavanje: Znam, znaš, zna; znamo, znate, znaju | 254 |
Istraživački zadatak: Jezična patrola u pohodu na novine i portale | 256 |
Pregled sadržaja i ishodi učenja | 258 |
Jezične jedinice – od najveće do najmanje | 260 |
FON, aloFON, FONem, FONetika, FONologija | 261 |
Koliko je fonema u hrvatskom jeziku i koju ulogu ima fonem? | 263 |
Kako nastaje glas? | 266 |
Podjela zatvornika | 268 |
Glasovne promjene | 271 |
Jednačenje po zvučnosti | 273 |
Jednačenje po mjestu tvorbe | 276 |
Ispadanje glasova / zatvornika | 278 |
Sibilarizacija | 280 |
Palatalizacija | 283 |
Jotacija | 285 |
Problemsko pitanje: Pečem i skačem | 288 |
Nepostojani samoglasnici | 289 |
Vokalizacija | 291 |
Problemsko pitanje: Teći, točiti, pretakati; noževi, ne nožovi? | 293 |
Problemsko pitanje: Koliko se glasovnih promjena može provesti u jednoj riječi? | 294 |
Problemsko pitanje: Bajki i bajci – isto ili različito značenje? | 295 |
Pitanja za istraživanje: Istražujem i učim – glasovne promjene | 296 |
Zvijezda, čovjek, napredak, dio ili promjene -ije / -je / -e / -i | 297 |
Problemsko pitanje: Je li naglasak bauk? | 302 |
O naglasku (I.) | 303 |
O naglasku (II.) | 305 |
Kako pravilno naglasiti riječ? | 307 |
Luk – povrće ili oružje? | 308 |
Riječi koje nemaju svoj naglasak | 309 |
Jezik u uporabi: Jesmo li u škôli ili ù škōli? | 312 |
Jezik u uporabi: Zâstava ili zàstava? | 313 |
Jezik u uporabi: Biciklȉst ili bicìklist? | 313 |
Jezik u uporabi: Àntonija ili Antônija? | 315 |
Pregled sadržaja i ishodi učenja | 316 |
Onomastika ili imenoslovlje | 318 |
Višnja voli jesti višnje | 318 |
Antroponimi - Kako se zoveš? | 319 |
Imena i prezimena – nositelji brojnih vrijednosti | 322 |
Mogu li promijeniti svoje ime? | 324 |
Najpopularnije ime i prezime | 325 |
Toponimi – Odakle si? Gdje živiš? | 326 |
Mjesta u Lijepoj Našoj su zakon! | 327 |
Imena u rječnicima | 329 |
Imena i jezična norma | 331 |
Problemski zadatak: Imena u književnim djelima | 334 |
Projektni zadatak: Ulice i trgovi mjesta/grada moga | 336 |
Frazem i frazeologija | 337 |
Bolje vrabac u ruci nego golub na grani | 337 |
Srce je na mjestu ili vrste frazema | 341 |
Frazemi u rječnicima | 344 |
Leksičko posuđivanje | 347 |
Riječi putnici – zašto i kako posuđujemo riječi? | 347 |
Vrste posuđenica | 351 |
Prilagodba posuđenica | 355 |
Posuđenice i jezična norma | 357 |
Učimo na primjerima | 359 |
Wingsuit? | 359 |
Najvažniji event? | 360 |
Protiv bastardnoga jezika | 362 |
Pregled sadržaja i ishodi učenja | 364 |
Muze naše tlapnje i tuge: Tin Ujević, Naše vile | 366 |
Kojim su sve pismima pisali Hrvati? | 368 |
Problemski zadatak: Az – Jasna Horvat, Az | 373 |
Istraživački zadatak: Osobna iskaznica za – spomenik? | 374 |
V dni svoje – početci hrvatske pismenosti: Bašćanska ploča | 376 |
Zašto se jezik mijenja? | 378 |
Plavca moja nova – književnost i jezik u 16. stoljeću | 381 |
Jezik u 16. stoljeću | 388 |
O lijepa, o draga, o slatka slobodo… – književnost i jezik u 17. stoljeću | 391 |
Razgovor ugodni – književnost i jezik u 18. stoljeću | 400 |
Problemski zadatak: Kip domovine vu početku leta 1831. – Pavao Štoos, Kip domovine vu početku leta 1831. | 406 |
Još Horvatska ni propala – hrvatska književnost i jezik u 19. stoljeću. | 407 |
Hrvatski jezik u 20. stoljeću | 416 |
Deklaracija o nazivu i položaju hrvatskog književnog jezika | 418 |
O jeziku u Jeziku | 420 |
Pregled sadržaja i ishodi učenja. | 422 |
Tko sam i tko smo? | 424 |
Problemski zadatak: Po njemu si sve što jesi – Petar Preradović, Rodu o jeziku | 426 |
Naša jezična porodica | 428 |
Jezici u Europi | 429 |
Esej: Jezik – naš, moj, mojiji: Milivoj Slaviček, Moj jezik | 432 |
O književnosti u vremenu i o osnovnim književnoteorijskim pojmovima | 434 |