
Datum:
16. prosinca 2021.
Vrijeme:
15:00h - 16:00h
Vrsta:
dodatna nastava
Područje:
promjene i odnosi
Predavač/i:
Pokusi u nastavi prirode i društva
Od 1. do 4. razreda osnovne škole

Datum:
16. prosinca 2021.
Vrijeme:
15:00h - 16:00h
Predavač/i:
Vrsta:
dodatna nastava
Područje:
promjene i odnosi
PROGRAM WEBINARA
Nakon ove edukacije moći ćete:
- planirati i provoditi jednostavna istraživanja u učionici
- organizirati provođenje pokusa u nastavi
- pripremiti materijal za izvođenje pokusa
- povezati teoriju s praksom
- poticati iskustveno učenje
- omogućiti zorni prikaz nastave
- primjenjivati pokuse u nastavi
- raditi IKT u nastavi.
Također, moći ćete i:
- upoznati načine vrednovanja učenika pri izvođenju pokusa
- upoznati oblike suradnje s učiteljima u razmjeni ideja.
Ova je online edukacija za Vas jer...
- Vi ste učitelj razredne nastave koji želi osnažiti svoje kompetencije na području metodike Prirode i društva te pobliže upoznati načine praćenja, provođenja i vrednovanja istraživačkog pristupa u nastavi.
- Vi ste ravnatelj koji je odgovoran za veliki broj zaposlenika i želite produbiti svoje znanje na području metodike Prirode i društva.
Zadaci koje bi bilo poželjno napraviti prije edukacije:
- Pripremiti pitanja za predavače
Poslije online edukacije preporučujemo vam:
- Bulić,M. (2021). Istražujem svijet oko sebe, radni listići. Zagreb: Alfa
- De Zan, I. (1994). Istraživačka nastava biologije. Zagreb: Školske novine
- De Zan, I. (2001). Metodika nastave prirode i društva. Zagreb: Školska knjiga
- Glasser, W. (1999). Nastavnik u kvalitetnoj školi. Zagreb: Educa
- Green, B. (1996). Nove paradigme za stvaranje kvalitetne škole. Zagreb: Alineja
- Haussner, S., Peko, A. (1999). Poticanje autonomije učenika kroz rad na projektima.
- U: Didaktični i metodični vidiki daljnjeg razvoja obrazovanja. Maribor: Univerza u Mariboru, Pedagoška fakulteta, (str.145-152)
RASPORED WEBINARA
Raspored je okviran te je podložan promjenama s obzirom na tijek edukacije i interakcije.
A | 5 minuta |
Uvod u temu | |
B | 5 minuta |
Anketa o upotrebi pokusa u nastavi | |
C | 5 minuta |
Osvrt na anketu | |
D | 20 min |
Pokusi u nastavi Prirode i društva | |
E | 10 min |
Online pokusi | |
F | 5 min |
Vrednovanje | |
10 min | |
Sažetak i odgovaranje na pitanja iz Q&A odjeljka |
PREDAVAČ/I
Daliborka Rotar
Daliborka Rotar učiteljica je razredne nastave u OŠ „Milan Brozović” u Kastvu u zvanju učitelja mentora. U svojoj matičnoj školi bila je voditeljica Eko škole, sudjelovala je u organizaciji i provedbi Plavog vala, zatim u humanitarnoj akciji „7 kuna za sigurnu igru” te u akcijama „Zasadi stablo, ne budi panj!”. Sa svojim razredima priključila se brojnim humanitarnim akcijama, poput akcija za socijalnu samoposlugu i stradale u potresu. Kao učiteljica u produženom boravku započela je istraživanje bilja i provođenje pokusa u nastavi. S učenicima je u sklopu produženog boravka sakupljala bilje te od njega pripremala sirupe, kreme, sapune i čajeve. Svoj rad prikazali su i na lokalnoj televiziji Kanal RI unutar obrazovne emisije „Smješkov svijet”. Uspjeh i rad Eko škole zabilježen je u intervjuima za „Novi list”. Kao predavačica i voditeljica radionica sudjelovala je na Skupu kvalitetnih škola u Rijeci i Pazinu. Također kao predavačica i voditeljica radionice sudjelovala je na RAIYS summitu u Rijeci. Posljednjih nekoliko godina vodi aktivnost Mali istraživači te surađuje s Prirodoslovnim muzejom Rijeka. Izrađuje i javno objavljuje svoje uratke: pripreme, projekte i digitalne obrazovne sadržaje. Autorica je eTwinning projekta „Pusni običaji naših krajeva” koji je za svoj rad i uspjeh nagrađen Nacionalnom oznakom kvalitete. Kao projektni partner sudjeluje i u drugim eTwinning projektima. Na CARNET-ovu portalu objavljuje članke i vijesti vezane uz obrazovanje. Za školsku godinu 2020./2021. proglašena je jednom od 511 najuspješnijih odgojno-obrazovnih djelatnika. Za potrebe nastave na daljinu priprema i snima videolekcije iz prirode i društva za 4. razred.