
02. prosinca 2024.
Zanimljiva nastava uz lego-kockice

− Iako je općepoznata stvar da se djeca i lego-kockice vole, gledajući najprije svoje dijete, a kasnije i učenike u školi, kako se igraju, primijetila sam da ih više privlači kreiranje i slaganje različitih konstrukcija po mašti nego po skici, šabloni ili nacrtu koji dolazi uz paket kocaka.
U nastavi se koristim lego-kockicama gotovo svakodnevno – na različitim predmetima i u različitim prigodama. Kao škola uključili smo se u međunarodni projekt Teslina učionica pa smo se opremili dodatnim količinama lego-kockica i one su u našoj školi zaista postale rado prihvaćeno pomoćno nastavno sredstvo.
Sve što s kockicama radimo u razrednoj nastavi zapravo u sebi ima elemente STEM predmeta koje učenici uče kasnije, u višim razredima osnovne škole i u srednjoj školi. Tu prije svega mislim na elemente fizike poput brzine, trenja, gibanja, energije, magnetizma… Učenicima je jako zanimljivo vidjeti kako balon (energija zraka) pokreće automobil koji su složili od lego-kockica. Što se matematike tiče, primjena je gotovo neograničena – od običnog zbrajanja i oduzimanja, povezivanja količine i broja, uspoređivanja brojeva, preko tablice množenja, grafičkog prikaza podataka… Gotovo da i nema područja gdje se one ne mogu uklopiti. − ispričala nam je učiteljica razredne nastave Marijana Krijan iz OŠ Sibinjskih žrtava iz Sibinja koja je zaposlena u Područnoj školi Stari Slatinik.
Stvaram legićima
Osim u nastavi ona vrlo aktivno djeluje i u Udruzi Zlatnik iz Starog Slatinika koja organizira različite aktivnosti za djecu i odrasle.
U suradnji udruge i škole već četiri godine provodi se projekt Stvaram legićima! s ciljem razvijanja kreativnosti, sposobnosti procjenjivanja, suradništva i jezičnog izražavanja djece od prvog do četvrtog razreda osnovne škole.
U prvoj etapi projekta održavaju se školska natjecanja u kojima je ove godine sudjelovalo više od 300 učenika. U samoj završnici projekta, na međužupanijskom natjecanju, ove je godine sudjelovalo trinaest ekipa (65 učenika iz trinaest osnovnih škola). Pobijedila je skupina Legomatići iz OŠ „Dragutin Tadijanović” iz Slavonskog Broda.
Legići kao B1 aktivnost
− Pripremajući se za školsku godinu i razmišljajući što bih mogla svojim učenicima ponuditi kao izvannastavnu B1 aktivnost, u mapi 100% Alfa na stranici kabinet.alfa.hr pronašla sam jako dobro razrađenu izvannastavnu aktivnost Legići. Iskoristila sam neke od predloženih ideja, prilagodila ih svojim učenicima, dodala nešto svoje – i nastala je zanimljiva mješavina, aktivnost koju učenici zaista jako vole. Ne treba uopće govoriti o tome koliko je to važno za njihov razvoj u toj dobi – od fine motorike, preciznosti, strpljivosti… Nije zanemariva ni cijena lego-kockica, za koju svi znamo da nije mala, a mi smo iskoristili mogućnost i sredstvima odobrenima za B1 aktivnost opremili se dovoljnom količinom kockica. – kaže učiteljica Ivana Škorvaga iz OŠ „Ivan Goran Kovačić” iz Velike.
Snaga stiska, motorika šake
Izumljene u Danskoj 1932. godine, lego-kockice već su desetljećima sinonim za kreativnost, inovativnost i dječju igru. Poznat je njihov utjecaj na kognitivni, motorički i kreativni razvoj djeteta.
Odlične su za uvježbavanje koordinacije oko-ruka, spretnost, snagu stiska, motoriku šake.
Ocem lego-kockica smatra se danski stolar Ole Kirk Christiansen koji je živio i radio u danskom gradiću Billundu. Ime su dobile po danskoj izreci „Leg godt”, što znači „Igraj se dobro”. Kada je Christiansen umro, tvrtku je preuzeo njegov sin Godtfred, koji je iste godine patentirao dizajn kockica kakav poznajemo danas. Riječ je o dizajnu koji omogućuje spajanje svih kockica. Danas je gradić Billund − mjesto rođenja lego-kockica − poznato turističko odredište, a Lego je jedan od najpoznatijih proizvođača igračaka na svijetu.
TAGOVI