
15. srpnja 2025.
Za razvoj grafomotorike tu je „Grafomotoralica”!

Grafomotorika je ritmička motorička sposobnost ruku da izvode pokrete koji su potrebni za crtanje i pisanje ili pojednostavljeno – sposobnost držanja olovke i pisanja.
Iako je mnogi smatraju jednostavnom tehničkom sposobnošću ili mogućnošću kopiranja grafičkih znakova, grafomotorika je visokokompleksan psihomotorički proces. Ubraja se u područje fine motorike i smatra se jednom od najfinijih koordinativnih zadaća čovjeka.
Grafomotorika je jedna od najfinijih koordinativnih zadaća čovjeka
U vježbenici „Grafomotoralica” zadatci su koncipirani tako da idu od lakših prema težima te prate i potiču razvoj grafomotorike. Da bi rješavanje zadataka bilo zanimljivije, vježbenica je osmišljena poput slikovnice, stoga može poslužiti i za poticanje usvajanja rječnika i rečeničnog iskaza jer svaku nacrtanu vježbu možete i „pročitati” kao rečenicu.
Vježbenica je osmišljena poput slikovnice
Što je sve grafomotorika?
• fina motorika šake i prstiju – sposobnost izvođenja preciznih i kontroliranih pokreta malim mišićima šake i prstiju (držanje olovke, povlačenje različitih crta…)
• koordinacija oko-ruka (okulomotorna koordinacija) – sposobnost usklađivanja onoga što vidimo s pokretima ruke
• vizualna percepcija – sposobnost prepoznavanja oblika, uočavanja sličnosti i razlika, motoričkog planiranja pokreta potrebnih za izradu tih oblika
• pravilno držanje olovke – ergonomski način držanja olovke koji omogućuje tečno i kontrolirano pisanje bez zamaranja
• kontrola pritiska – sposobnost reguliranja pritiska olovke na papir
Razvoj grafomotorike iznimno je važan u cjelokupnom dječjem razvoju jer čini temelj za usvajanje vještine čitanja i pisanja.
Djeca s dobro razvijenom grafomotorikom lakše se nose sa školskim zadatcima koji uključuju crtanje i pisanje, što doprinosi njihovom samopouzdanju.
S dobro razvijenom grafomotorikom lakše je nositi se sa zadatcima
Brojne su svakodnevne, jednostavne aktivnosti kojima se može kod kuće, i to od najranije dobi, potaknuti razvoj grafomotorike.
To su aktivnosti poput zakopčavanja dugmeta, vezanja vezica na tenisicama, korištenje pribora za jelo, igra sitnim perlicama, kuglicama, bockalicama, modeliranje plastelina, glinamola, slaganje kockica, razvrstavanje sitnih stvari…
Autorice vježbi u „Grafomotoralici” jesu Ljiljana Banek i Alma Džanović Mateljan.
Imate li predškolarca ili školarca kojem je potrebna pomoć u razvoju grafomotorike, vježbenicu „Grafomotoralica” možete naručiti ovdje.
TAGOVI