Zadatke zbrajanja i oduzimanja možemo podijeliti na zadatke promjene, zadatke dijela i cjeline i zadatke usporedbe.

MAT OŠ A.1.4, MAT OŠ A.1.5, MAT OŠ A.2.3, MAT OŠ A.2.6, MAT OŠ A.3.2, MAT OŠ A.3.6, MAT OŠ B.3.1, MAT OŠ A.4.2, MAT OŠ A.4.4, MAT OŠ B.4.1


Zadatci zadani riječima učenicima su često teži jer zahtijevaju izgradnju veza između matematičkog znanja te razumijevanje pročitanog, opisane situacije, odabir strategije i postupak računanja. Također su u takvim zadatcima često potrebni promišljanje i argumentacija, što dodatno otežava njihovo rješavanje. Tako zadatke zbrajanja i oduzimanja možemo podijeliti na zadatke promjene, zadatke dijela i cjeline i zadatke usporedbe [1].



Tablica 1. Zadatci promjene (dolazi do umanjenja ili uvećanja početne količine)






Tablica 2. Zadatci dio/cjelina (postoje dva skupa koja treba ujediniti ili razjediniti)




Tablica 3. Zadatci usporedbe (traži se razlika između dvaju skupova)




[1] Van de Walle, J. A.; Karp, K. S.; Williams, J. M. B. 92016. Elementary and middle school mathematics. Teaching developmentally. Pearson. Boston.


Da bi učenici što bolje napredovali, važno je omogućiti im rad na što raznovrsnijim zadatcima. Time će učenici naučiti različite strukture i karakteristike zadataka te kontekste u kojima se pojavljuje zbrajanje, a u kojima oduzimanje. Stoga se preporučuje da udžbenici obiluju različitim tipovima zadatka te da se svakoj vrsti zadataka prida podjednaka važnost. Poželjno je obratiti pozornost i na izradu vlastitih nastavnih materijala i listića. Također je važno imati na umu da su zadatci usporedbe učenicima često najteži.


Opisane raznovrsnosti zadataka utkane su u strukturu i ciljeve udžbenika Otkrivamo matematiku, što možete vidjeti i na nekim primjerima iz udžbenika za sva četiri razreda osnovne škole.


Uz zadatke zadanih riječima važno je naglasiti da u prvom razredu osnovne škole ne treba čekati da svi prvašići nauče čitati, već se tekstualnim zadatcima može pristupiti ranije tako da ih čitaju učitelj ili učenici koji već znaju čitati, uz korištenje slikovnih prikaza te kratkih i jednostavnih rečenica.



1. RAZRED


1. Zadatak promjene – nepoznata promjena (zbrajanje); 2. dio, stranica 15 




2. Zadatak promjene – nepoznat rezultat (oduzimanje); 2. dio, stranica 31 




3. Zadatak dio/cjelina – nepoznata cjelina; 2. dio, stranica 24 




4. Zadatak dio/cjelina – nepoznat dio cjeline; 2. dio, stranica 32



5. Zadatak usporedbe – nepoznata veća veličina; 2. dio, stranica 25




6. Zadatak usporedbe – nepoznata manja veličina; 2. dio, stranica 26 





2. RAZRED


1. Zadatak promjene – nepoznat početni iznos (zbrajanje); 1. dio, stranica 8



2. Zadatak promjene – nepoznata promjena (zbrajanje); 1. dio, stranica 78



3. Zadatak dio/cjelina – nepoznata cjelina; 1. dio, stranica 50



4. Zadatak dio/cjelina – nepoznati dio cjeline; 1. dio, stranica 89



5. Zadatak usporedbe – nepoznata manja veličina; 1. dio, stranica 79 



6. Zadatak usporedbe – nepoznata razlika; 1. dio, stranica 50 




3. RAZRED


1. Zadatak promjene – nepoznat rezultat (oduzimanje); 1. dio, stranica 7



2. Zadatak promjene – nepoznata promjena (zbrajanje); 1. dio, stranica 41


3. Zadatak dio/cjelina – nepoznata cjelina; 1. dio, stranica 61



4. Zadatak dio/cjelina – nepoznat dio cjeline; 1. dio, stranica 67



5. Zadatak usporedbe – nepoznata veća veličina; 1. dio, stranica 52



6. Zadatak usporedbe – nepoznata manja veličina; 1. dio, stranica 44



4. RAZRED


1. Zadatak promjene – nepoznat rezultat 



2. Zadatak promjene – nepoznat početni iznos



3. Zadatak dio/cjelina – nepoznata cjelina



4. Zadatak dio/cjelina – nepoznat dio cjeline




5. Zadatak usporedbe – nepoznata razlika



6. Zadatak usporedbe – nepoznata veća veličina





Vaš autorski tim

TAGOVI

matematika
razredna nastava
otkrivamo matematiku
prvi razred
drugi razred
treći razred
četvrti razred
zadatci riječima
zbrajanje
oduzimanje