
09. svibnja 2025.
Srednjoškolcima nedostaje praktična nastava na Likovnoj umjetnosti

– Kao i svi moji kolege, i ja ću reći da je satnica Likovne kulture u osnovnoj školi premala, a posebno je to izazovno u radu s učenicima s teškoćama kojima ponekad treba više vremena i drukčiji uvjeti za rad. Unatoč tomu upravo se ti učenici često trude više od ostalih i imaju odlične rezultate.
Možda i zato što neke od teškoća u čitanju i pisanju, računanju – koje im predstavljaju problem u ostalim predmetima – nisu važne za doživljaj umjetnosti i likovni izričaj.
Dino Surać zaposlen je u Katoličkoj osnovnoj školi „Ivo Mašina” gdje predaje Likovnu kulturu, a u Katoličkoj gimnaziji Ivana Pavla II. u Zadru predaje Likovnu umjetnost. Inače je član Hrvatskog društva likovnih umjetnika te je sa svojim radovima sudjelovao na više skupnih izložbi, bijenala i likovnih kolonija. Imao je četiri samostalne izložbe u Zadru, Dubrovniku, Varaždinu i Čakovcu gdje se predstavio domaćim i stranim gostima.
Dino Surać predaje Likovnu kulturu i Likovnu umjetnost
Desetogodišnjaci i maturanti
Unatoč zapaženim i hvaljenim radovima Dino voli svoj posao u školi, a sljedeće godine dobit će dva nova razreda – jedan u srednjoj i jedan u osnovnoj školi, pa će nastavu održavati u dvadeset različitih razrednih odjela.
– Posao u školi moj je osnovni posao i želim mu biti potpuno posvećen. Budući da radim u osnovnoj i u srednjoj školi, družim se s jako velikim brojem učenika, i to u velikom rasponu što se tiče njihove dobi – od desetogodišnjaka u petom razredu do punoljetnih maturanata u gimnaziji. Zanimljivo je to i izazovno.
Kada govori o radu u srednjoj školi, Dino smatra da bi i u organizaciji nastave Likovne umjetnosti trebalo doći do promjena.
S obzirom na posao koji radi, druži se s velikim brojem učenika u školi
Rado bi u nastavu u srednjoj školi uveo praktične radove, no smatra kako je u gimnaziji likovni jezik ipak na prvome mjestu, ponajprije zbog opće kulture.
Praktičan rad važan je zbog kreativnosti i da se sam predmet malo osvježi. Učenici često pokazuju zainteresiranost za likovno stvaralaštvo. Sve to zajedno nije jednostavno smjestiti u trideset pet sati godišnje, odnosno četrdeset pet minuta tjedno. Svakako želi uvesti i više izvanučioničke nastave, posebno za srednjoškolce, koja bi uključivala posjete izložbama i galerijama.
Akril na platnu njegov je umjetnički rad
Umjetnost pod prozorom
Do tada ovaj mladi nastavnik, koji u obrazovnom sustavu radi tek jedanaest godina, koristi mogućnost i sretnu okolnost jer je umjetnost njegovim učenicima dostupna pogledom kroz prozor.
– Zadar je takav grad – sve je nadohvat ruke, a umjetninama ne oskudijeva.
I naša je škola na odličnome mjestu tako da učenici doslovno kroz prozor gledaju katedralu svete Stošije, u blizini je forum iz doba starog Rima, predromaničke crkve, romaničke građevine...
Postaje Križnoga put u crkvi sv. Šimuna i Jude Tadeja u Zadru
No Zadar bi imao i znatno više da nije bilo kobnog bombardiranja u kojem je nažalost uništeno mnogo umjetnina iz raznih razdoblja.
Na kraju razgovora Dino Surać upozorio je na problem administracije i vođenja e-Dnevnika te na činjenicu da svaku brojčanu ocjenu svakog učenika treba popratiti bilješkom. Poželjno je da bude za vrijeme sata, kada se vrednuju likovni radovi ili kada učenik usmeno odgovara. Sve to dodatno oduzima vrijeme koje bi mogao kvalitetno posvetiti učenicima i njihovu stvaralaštvu.
Učenici često pokazuju zainteresiranost za likovno stvaralaštvo
Više o novim likovnim mapama pročitajte ovdje.
Likovnu mapu s kolaž-papirom i raster-papirom 1 i 2 naručite ovdje.
Likovnu mapu s kolaž-papirom i raster-papirom 3 i 4 naručite ovdje.
Likovnu mapu s kolaž-papirom i raster-papirom 5 i 6 naručite ovdje.
Likovna mapa s kolaž-papirom i raster-papirom 7 i 8 naručite ovdje.





TAGOVI