
KURIKULUM NA DLANU
HRVATSKI JEZIK
21. veljače 2024.
4. razred
Razumijevanje pročitanoga
Škrinjica slova i riječi
Učenik čita tekst i prepričava sadržaj teksta služeći se bilješkama.

Ishodi: OŠ HJ A.4.3.
Hrvatski jezik i komunikacija
Upravo zato primijenjena, suvremena kritička analiza u Škrinjici slova i riječi 4 (kao i u prethodnim Škrinjicama) počiva na transformativnome dijalogu – vraćanju na tekst, pronalaženju podataka i podcrtavanju riječi ili rečenica određenom bojom. Učenika se, kao aktivnoga sudionika nastavnoga procesa, stalno upućuje na izvor i uočavanje (pronalaženje) podataka. U svim vrstama tekstova naglašeno je isticanje dijelova (ključnih i najvažnijih riječi/pojmova i rečenica) određenim stilom – bojom ili vrstom crte. Uzmimo, za primjer, legendu Kako je nastao hrvatski „kockasti” grb.
Učenik treba zadanom bojom podcrtati riječi ili rečenice (odgovore) u tekstu. Uočavajući tako međuovisnost pitanja i odgovora, naglašava se i struktura teksta. Redoslijedom pitanja ostvaruje se kronološka i uzročno-posljedična veza nužna za razumijevanje, a ponekad se i parafraziranim pitanjima (Tko? Što? Gdje? Kada? Kako?) ističu ključni elementi za kvalitetno prenošenje (prepričavanje) priče.
Vaš autorski tim
TAGOVI
hrvatski jezik
razredna nastava
škrinjica slova i riječi
četvrti razred
razumijevanje pročitanoga