20. prosinca 2024.
„Pronađi mir u sebi” kao izvannastavna aktivnost
‒ U okviru programa KA1 Erasmus+ provodila sam projekt „Škola mira i prijateljstva”, a potom smo nastavili provoditi projekt kao izvannastavnu aktivnost „Pronađi mir u sebi” s učenicima cijele škole, što i jest smisao sudjelovanja u Erasmusovim projektima – da se nešto nauči, primijeni i nastavi provoditi. Izvannastavna aktivnost uključuje vježbe vođenog opuštanja, svjesnog disanja, odnosno potpune svjesnosti (engl. „mindfulness”).
U knjižnici
Aktivnost provodimo u prostoru školske knjižnice koja je dovoljno velika da se učenici osjećaju ugodno, da se opuste, leže, a nerijetko i zaspu. – ispričala je knjižničarka Melita Schmitz koja je ujedno i licencirana trenerica „mindfulnessa”, NLP praktičarka i trenerica programa Relax Kids.
Ona smatra da su takve vježbe potrebne svima, a veliku promjenu vidi među djecom s poremećajima pažnje i koncentracije, ADHD-om i sl.
‒ Djecu učim uskladiti tijelo i mozak, da „kažu svom mozgu neka kaže svom tijelu da se smiri”. Ponekad djeca tijekom vježbi opuštanja zaspu, a prvašići koji sudjeluju u programu već na samom početku pitaju mogu li se predbilježiti za sljedeći utorak za „spavanje”. – podijelila je svoje iskustvo knjižničarka Melita.
Upravo će im to „spavanje” biti malo ugodnije uz simboličan Alfin dar – tople i mekane dekice koje su im nedostajale za nesmetano provođenje programa. Kažu da su im potrebne baš svaki nastavni sat provođenja programa.
Svjesno disanje i samomasaža
‒ Redovito dolazimo u knjižnicu na vježbe „mindfulnessa” i učenici jako vole ležati i svjesno disati. U početku je nekim učenicima bilo teško ležati i smiriti se te slušati upute, ali sada, nakon godinu dana vježbanja, znamo kako se opustiti i kako svjesno disati. U razredu također primjenjujemo tehnike svjesnog disanja i samomasaže tijela koje smo naučili u izvannastavnoj aktivnosti „Pronađi mir u sebi”. ‒ rekla je učiteljica 2.a razreda Renata Grahovac.
TAGOVI