
03. veljače 2025.
„Pripreme za pet(i)” ‒ vježba se naveliko u školi i kod kuće

‒ Početkom drugog polugodišta razgovarali smo o planovima, ciljevima, malim razrednim projektima i ostalim važnim događajima u životu četvrtaša.
Tema nacionalnih ispita potaknula je brojna pitanja koja su kod učenika otkrila spektar emocija: od uzbuđenosti do straha. Odlučila sam naručiti nastavni materijal „Pripreme za pet(i)” i prije ožujka odraditi nekoliko simulacija ispita. Već nakon prve vježbe učenici su zaključili da nije bilo strašno kao što se činilo.
Učenici koji su ranije sudjelovali na matematičkom natjecanju „Klokan bez granica” rekli su da im ovakav način upisivanja odgovora na list za odgovore nije predstavljao problem. Učenici koji se dosad nisu susreli s takvim načinom upisivanja odgovora imali su male nedoumice.
QR kod s listom odgovora
Iskoristila sam mogućnost i skeniranjem QR koda na koricama materijala isprintala sam nekoliko listova za upisivanje odgovora kako bi učenici mogli više puta isprobati upisivanje odgovora.
„Pripreme za pet(i)” omogućuju učenicima upoznavanje koncepta nacionalnih ispita i razvijanje vještina rješavanja zadataka koji se mogu pojaviti u nacionalnim ispitima. ‒ ispričala je Lana Jager, učiteljica četvrtog razreda OŠ Hrvatski Leskovac.
Rad s ovim materijalom može pomoći učenicima u smanjenju stresa i jačanju sigurnosti u svoje sposobnosti, što je svakako značajno za postizanje dobrih rezultata na ispitu.
‒ Listiće rješavamo kada stignemo – na redovitoj, dopunskoj, dodatnoj nastavi… Zapravo svaki put kada uhvatimo slobodni trenutak. Na taj način kod učenika s jedne strane razvijam naviku učenja i pripremanja, a s druge strane razbijamo strah od novoga i neočekivanoga. ‒ ispričala je učiteljica Lana.
Listići „Priprema za pet(i)” sadrže 485 zadataka s rješenjima ‒ 175 zadataka iz hrvatskog jezika, 150 zadataka iz matematike i 160 zadataka iz prirode i društva. Svaki listić može se rješavati zasebno, a moguće je složiti listiće kao primjer nacionalnog ispita uzimajući po jedan listić iz svake domene.
Na A2 modelu nastave
Jedno od područja primjene nastavnih listića „Pripreme zapet(i)” jest rad na A2 modelu obogaćenog i potpomognutog učenja koji se provodi unutar eksperimentalnog programa Osnovna škola kao cjelodnevna škola. U jednoj takvoj školi – OŠ Ivana Gorana Kovačića u Gornjim Bazjama kod Virovitice ‒ učiteljica Danijela Fadljević primjenjuje materijal upravo na A2 modelu, i to u trećem razredu.
‒ Nije mi problem (a ni učenicima) što u listićima nailazimo na zadatke koje još nismo učili. Njih preskočimo ili, ako učenici žele, istražujemo i zajednički rješavamo. Učenici sami ispravljaju riješene zadatke prema tablici s rješenjima koja se nalazi na kraju listića. Osim što imaju brzu povratnu informaciju o točnosti riješenih zadataka, na taj se način učenici igraju učiteljice, što im je zanimljivo i daje im osjećaj važnosti. – ispričala je učiteljica Danijela Fadljević iz OŠ Gornje Bazje.
Zadatci su u potpunosti usklađeni sa smjernicama iz Vodiča kroz sadržaj i strukturu nacionalnih ispita u četvrtome razredu koje je objavio Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje.
„Pripreme za pet(i)” bogate su raznovrsnim zadatcima raspoređenim po domenama ‒ za Hrvatski jezik: Čitanje književnog teksta, Čitanje obavijesnog teksta, Hrvatski jezik, Pisanje; za Matematiku: Brojevi, Algebra i funkcije, Oblik i prostor, Mjerenje, Podatci, statistika i vjerojatnost te za Prirodu i društvo: Organiziranost svijeta oko nas, Promjene i odnosi, Pojedinac i društvo, Energija.
Svaki tjedan listića sedam
Osim u školi ovi se listići mogu rješavati i kod kuće, gdje su organizacija i motivacija za rad drukčiji, ali se može.
‒ Svaki tjedan listića sedam – tako smo se dogovorili i zasad nam ide odlično! – rekla nam je Danijela Orešković, mama četvrtašice Maje Orešković koja pohađa PŠ Kompolje (OŠ Zrinskih i Frankopana iz Otočca).
Maja Orešković
Učenik Zvonko Mlinarić iz zabočke OŠ Ksavera Šandora Đalskog kaže kako su mu najprivlačnija rješenja na kraju listića, dok njegova mama Marija smatra važnim da prije petog razreda stekne rutinu redovitog učenja i vježbanja. Ono što Zvonko još ne zna, a mama shvaća, jest vježbanje i tijekom ljeta jer je jedno od područja primjene listića, baš kao što i naziv govori, priprema za peti razred.
Zvonko Mlinarić
Učiteljica razredne nastave Zrinka Funarić iz Đakova i sama je mama četvrtaša Adriana. Ona najvećom vrijednošću ovog materijala smatra to što pomaže djetetu usredotočiti se na najvažnije, a pravodobna priprema najbolji je način za otklanjanje mogućeg straha i nesigurnosti oko pisanja nacionalnih ispita.
Adrian Funarić
„Pripreme za pet(i)” listići su s primjerima zadataka iz hrvatskog jezika, matematike i prirode i društva za učenike 4. razreda osnovne škole. Obuhvaćaju nastavne sadržaje 1. – 4. razreda i izvrstan su materijal kao priprema učenika za nacionalne ispite, vježbanje i ponavljanje u A2 modelu nastave te kao priprema za peti razred. Listići sadrže i rješenja zadataka te QR kod s poveznicom na list za odgovore. Osim na nastavi učenici mogu rješavati ove listiće i kod kuće kako bi unaprijedili svoje znanje i postali spremniji za izazove koji ih očekuju u nacionalnim ispitima i u nastavku školovanja.
Materijal možete naručiti kod svog promotora ili putem webshopa.












TAGOVI