06. prosinca 2024.
Primjena naučenoga na tečaju „Matematiku je moguće shvatiti”
Cilj tečaja „Matematiku je moguće shvatiti” bio je pružiti polaznicima jedinstvenu priliku za strukturiranje strategija poučavanja računanja u niz, koji obuhvaća sve od zbrajanja i oduzimanja do funkcijskog promišljanja, a kojim će svakom učeniku pružiti temelje za izgradnju budućih matematičkih znanja. Jedna od polaznica tečaja bila je i učiteljica 1.b razreda iz OŠ Alojzija Stepinca iz Zagreba Lidija Jadrešić osvojivši pohađanje tečaja sudjelovanjem na Alfinoj edukaciji „Osjećaj za broj” koju je održala Tanja Soucie.
− Bila sam jedna od sretnica koja je dobila nagradu besplatnog sudjelovanja na dvodnevnom tečaju „Matematiku je moguće shvatiti” i iskoristila sam tu jedinstvenu priliku. Zahvaljujem i izdavačkoj kući Alfa koja mi je omogućila besplatno sudjelovanje. Iako prije Alfine edukacije nisam čula za predavačicu i nisam nastavnica matematike, već učiteljica razredne nastave, matematika mi je velika ljubav i izazov pa sam se veselila što ću naučiti nešto novo.
Edukacija je u potpunosti ispunila moja očekivanja. Otvorila mi se nova dimenzija shvaćanja matematike koja je bila uvijek tu negdje, ali mi nije bila osviještena.
Učiteljica Lidija kaže kako je inspirativna predavačica Pam Harris na vrlo zabavan i zanimljiv način pokazala da može i drukčije.
− Nikada nisam mislila da ću računati kompliciranije zadatke bez primjene naučenog načina. Nakon edukacije osjećala sam se osnaženo, jedva sam čekala da sve to primijenim u radu sa svojim učenicima.
Iako kod nas još postoji uvijek praksa da se strogo držimo naučenog načina poučavanja, sada vjerujem i znam da neću pogriješiti ako pokažem učenicima i drugi način, odnosno druge načine.
Čini mi se da učenici imaju sve više problema s matematikom i čest je slučaj da djeci koja su prije polaska u školu voljela matematiku taj predmet u školi postane mrzak. Možda je to zato što učitelji često (bespotrebno) propitkuju svaku kreativnost rješavanja zadataka i vraćaju učenike na davno utabani kolosijek. Možda je ipak vrijeme za promjene. – ispričala je učiteljica Lidija koja u nastavi radi dvadeset godina i kaže da joj je najveći izazov naučiti „male ljude” misliti svojim glavama, da pomažu jedni drugima, da budu empatični i zajedno stvaraju bolji svijet.
Stvaranje poveznica
Učiteljica Lidija kaže kako se najvjerojatnije sama ne bi prijavila za sudjelovanje na tečaju koji je vodila Pam Harris jer je mislila da je edukacija namijenjena samo za nastavnike i profesore matematike.
− Bila sam u strahu hoću li se snaći na edukaciji i hoću li moći parirati ostalim sudionicima. Pam Harris dokazala mi je da je to i za mene. Sada opet sve ostaje na nama sudionicima koliko ćemo to uvježbavati rješavajući zadatke stvaranjem poveznica koje nam omogućavaju brže odgonetavanje matematičkih problema.
Budući da sam sada učiteljica u 1. razredu, imam idealnu mogućnost primijeniti naučeno u radu s učenicima od samog početka njihova školovanja.
Već smo počeli s igrom „Ja imam, ti trebaš” (engl. „I have, you need”) do broja pet, što se učenicima jako svidjelo i dosta dobro računaju igrajući tu igru. Pravila su takva da jedan igrač kaže na primjer: „Ja imam tri. Ti trebaš…”, a drugi igrač kaže koliko „treba” (koliko je potrebno) do pet. U radu mi je korisna i e-knjiga „Major Strategies” koju je na dar dobio svaki sudionik tečaja.
TAGOVI