
08. listopada 2024.
Predstavljanje sveučilišnog udžbenika „Socijalna pedagogija u odgojno-obrazovnom kontekstu: prilike i izazovi”

Nakladnička kuća Alfa i Hrvatska komora socijalnih pedagoga povodom obilježavanja Tjedna socijalne pedagogije imaju čast pozvati Vas na predstavljanje sveučilišnog udžbenika „Socijalna pedagogija u odgojno-obrazovnom kontekstu: prilike i izazovi” autora prof. dr. sc. Dejane Bouillet i doc. dr. sc. Tonija Maglice.
Predstavljanje će se održati u četvrtak 10. listopada 2024. u 10 sati u ovalnoj dvorani Knjižnice Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Ivana Lučića 3, Zagreb.
Osim autora, o knjizi će govoriti: prof. dr. sc. Neven Ricijaš, prof. dr. sc. Vera Spasenović, prof. dr. sc. Maja Ljubetić, prof. dr. sc. Slobodan Uzelac, Alma Rovis Brandić, viša savjetnica u Agenciji za odgoj i obrazovanje, Katarina Sikirić Lukić, socijalna pedagoginja, te urednica Anita Benčec Nikolovski.
U stalnim društvenim raspravama o dihotomiji odgoja i obrazovanja te zanemarivanju odgojnog aspekta obrazovanja, upravo se socijalna pedagogija pojavljuje kao svojevrsna premosnica, 'vezivno tkivo' odgoja i obrazovanja ili mjesto gdje se susreću „briga” i obrazovanje. U odgojno-obrazovnom sustavu socijalna pedagogija predstavlja polazište i okvir za unaprjeđenje i osnaživanje škola kako bi mogle adekvatno odgovoriti na potrebe pojedinca, ali i samog sustava, osigurati prevenciju nepovoljnih razvojnih i obrazovnih ishoda te poticati optimalni razvoj svakog učenika.
Autori pozivaju na promišljanje socijalnog aspekta obrazovanja definirajući socijalnu pedagogiju, njene uloge i funkciju, pojašnjavajući na koji način je povezana s odgojno-obrazovnim ciljevima, ali detaljno objašnjavanju i daju primjere praktične primjene socijalnopedagoške paradigme u odgojno-obrazovnom kontekstu.
Knjiga, uz teorijski okvir, donosi niz praktičnih znanja i smjernica o tome koji su uvjeti za optimalan odgojno-obrazovni rad, što obuhvaća prevencija u školskom okruženju i kako kreirati školski preventivni program, ali i vještine komunikacije s učenicima i njihovim roditeljima. Uz to, knjiga je, na svojevrstan način, interaktivna i poziva čitatelja na participaciju na način da svako poglavlje počinje s pitanjima ili izjavama koje služe za diskusiju ili za samorefleksiju, a završava s konkretnim zadacima i vježbama.
TAGOVI