ŠKOLSKI PERISKOP
AKTUALNO

24. rujna 2024.

Potrebno je izgraditi most suradnje između vrtića i škola

Brzo se popunjavaju mjesta za znanstveno-stručni skup „Iz vrtića u školu – promjena ili nadogradnja identiteta?” koji će se 1. listopada 2024. održati u Garčinu kod Slavonskog Broda. Iz odgovora i očekivanja prijavljenih sudionika jasno se iščitava potreba za povezivanjem i gradnjom suradnje između dionika tih dvaju sustava.

Da je tema skupa pogođena, jasno je iz odgovora koje su prijavljeni sudionici napisali u prijavnom obrascu. Naime, na pitanje što ih posebno zabrinjava u vezi s prijelazom iz vrtića u školu najčešći su odgovori: nedostatak suradnje odgojitelja i učitelja; nema saznanja o točnim očekivanja učitelja u prvom razredu osnovne škole, što se odražava na socioemocionalni razvoj djece; nedostatak komunikacije pri upisima djece s teškoćama u razvoju u školski sustav; socioemocionalna nespremnost djece, ali i roditelja za školski sustav; različitost paradigmi i različiti pristupi procesu poučavanja između odgojitelja i učitelja; nedovoljna razmjena informacija između vrtića i škole. 




Bolja komunikacija

Neki prijavljeni ističu da komunikacija između vrtića i škola uopće ne postoji, neki misle da je nedovoljno razvijena, dok se pojedini pitaju zašto škole ne nastavljaju s kontinuiranim praćenjem djetetova razvoja te smatraju da bi školama i učiteljima itekako koristili podatci prikupljeni u vrtiću. 


Velik je raskorak između načina rada vrtića i škola, a posljedično su različiti i zahtjevi kojima su izložena djeca. Osnovnoškolski sustav još je uvijek usmjeren isključivo prema akademskim uspjesima djece.


Prijavljeni sudionici očekuju od ovog skupa konstruktivnu raspravu o načinu uspostave ili poboljšanja komunikacije između vrtića i škola s ciljem što lakše prilagodbe djece na školski sustav. Mnogi ističu da su voljni prilagoditi svoju praksu te raditi na uspostavi načina suradnje, spremni su podijeliti, razmotriti, razmijeniti, prihvatiti nova znanja i iskustva, očekuju smjernice i razumijevanje kako oni kao učitelji/odgojitelji mogu doprinijeti lakšoj prilagodbi i prijelazu djece iz jednog sustava u drugi. 


U svakom slučaju, bolje razumijevanje između vrtića i škola zajednički je nazivnik pod koji bi se mogla svesti očekivanja svih prijavljenih. 


Budući da je skup zamišljen kao mjesto susreta znanstvenika i stručnjaka iz područja ranog i predškolskog te osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja s ciljem zajedničkog razvoja razumijevanja i metoda za lakši prijelaz iz jednog sustava u drugi – vjerujemo da će ispuniti očekivanja prijavljenih.




Na skup se možete prijaviti i o njemu više saznati na http://alfa50.com/rpoo-skup.

TAGOVI

znanstveno-stručni skup
Iz vrtića u školu
Alfa
vrtići i škole se vole