
19. veljače 2024.
3. razred
Pojedinac i društvo i Istraživački pristup
Priroda, društvo i ja

PID OŠ C.3.2. Pojedinac i društvo
Učenik raspravlja o utjecaju pravila, prava i dužnosti na pojedinca i zajednicu.
PID OŠ A.B.C.D.3.1. Istraživački pristup
Učenik uz usmjeravanje objašnjava rezultate vlastitih istraživanja prirode, prirodnih i/ili društvenih pojava i/ili različitih izvora informacija.
U cjelini Živim zdravo i odgovorno se ponašam naglašeno se ostvaruju odgojno-obrazovni ishodi PID OŠ B.3.1., PID OŠ C.3.2., PID OŠ A.B.C.D.3.1.
Od navedenih posebno ćemo usmjeriti pozornost na ishod PID OŠ C.3.2. Učenik raspravlja o utjecaju pravila, prava i dužnosti na pojedinca i zajednicu i PID OŠ A.B.C.D.3.1. Učenik uz usmjeravanje objašnjava rezultate vlastitih istraživanja prirode, prirodnih i/ili društvenih pojava i/ili različitih izvora informacija.
Kurikulum nastavnoga predmeta Priroda i društvo teži primjeni istraživačkog pristupa u svim sadržajima učenja i poučavanja. U praksi skloniji smo istraživačkom učenju prirodoslovnog dijela u odnosu na društveni dio predmeta. U našim udžbenicima, radnim bilježnicama i dodatnim materijalima (PPT i nastavni listići) pridaje se jednaka važnost.
U cjelini Živim zdravo i odgovorno se ponašam učenik dodatno izgrađuje osobni identitet i spoznaje osobnu ulogu, utjecaj i odgovornost prema sebi i drugima. Do trećeg razreda učenik je izgradio pojam pripadnosti različitim zajednicama. Također je u suživotu obiteljske i školske zajednice stekao pojmove izvršavanja dužnosti i razvoja odgovornosti. Istraživačkim pristupom iskustveno će doći do spoznaja koje će utjecati na izgradnju identiteta i uvidjeti svoju ulogu, utjecaj i važnost u odnosu na druge.
Primjeri istraživačkih zadataka
Radna bilježnica 39. str., 5. zadatak
Vrlo je važno istraživačkim pristupom uvoditi učenike u svijet statistike ne samo putem matematičkih zadataka, već i različitim grafičkim prikazima u nastavi prirode i društva.
Također treba poticati učenike na procjenu/predviđanje situacija i događaja jer je za to potrebno rezimirati prethodne podatke i znanja.
Radna bilježnica 40. str., 1. zadatak
Pri izgradnji osobnog identiteta potrebno je učeniku naglasiti da može pogriješiti i da je to u redu, ali da treba ispraviti grešku i ne ponavljati je. Također nije potrebno nuditi rješenje za ispravljanje pogreške, nego dopustiti da dijete samo pokuša ispraviti pogrešku.
Primjer radna bilježnica 46. str., 4. zadatak
Jednostavni primjeri istraživačkog pristupa:
Nastavni listići – Živim zdravo i odgovorno se ponašam (svi listići u toj mapi)
Učenici istraživačkim pristupom na jednostavan način izgrađuju osobni identitet i pritom iskustveno uče, razvijaju vještine i kompetencije, što svakako doprinosi kvaliteti i trajnosti učenih sadržaja.
Vaš autorski tim
TAGOVI