UČITELJI PIŠU

15. listopada 2025.

Planinarenje, ekološka empatija, zvučna priča, posjet gradonačelnici i domu za starije

Pišu: Andrea Cerovski Martinović i Maja Drinovac, OŠ Julija Benešića, Ilok

Učiteljice 4.a i 4.b razreda OŠ Julija Benešića iz Iloka obilježile su Dječji tjedan brojnim zanimljivim posjetima, aktivnostima i druženjem. Zadaće tijekom cijelog tjedna nije bilo, ali je bilo mnogo učenja iz neposredne stvarnosti, upoznavanja novih ljudi i prilika da se na djelu pokažu zajedništvo i empatija – s ljudima i prirodom.

Dječji tjedan koji smo obilježavali od 6. do 12. listopada 2025. počeli smo veselo i radosno posjetom štićenicima Doma za starije i nemoćne osobe Ilok. Ponedjeljak je bio kišan, ali naša srca, kao i srca korisnika, radosna. Zajedno smo zapjevali, recitirali i zaplesali. Osmijeh na lica i buđenje lijepih sjećanja među korisnicima izazvala je pjesma Dragutina Pavličevića Pleterničkog „Didova torba” koja se nalazi u Alfinoj čitanci „Čitam i pišem 4”.


Pjesma „Didova torba” nalazi se u Alfinoj čitanci „Čitam i pišem 4”


Učenici su pjesmu kazivali svojim zavičajnim govorom, što se posebno dojmilo korisnika Doma.


Utorak je bio rezerviran za druženje s gradonačelnicom Iloka Renatom Banožić.


Iz prve smo ruke saznali koje su zadaće, ovlasti i dužnosti gradonačelnice, postavljali smo pitanja, iznosili prijedloge. 


Gradonačelnica nam je objasnila kako surađuje s Gradskim vijećem. A kako se snalazi, odlučili smo i sami provjeriti – dali smo joj zadatak da složi slagalicu. Na kraju smo malo provjerili i poznavanje književnih djela i autora, čemu je poslužila igra memory


Učenici su se družili s gradonačelnicom Iloka, Renatom Banožić


Druženje s gradonačelnicom završili smo postizanjem dogovora – svoje ćemo prijedloge i savjete zapisivati, spremati u kutiju i redovito ih dostavljati gradonačelnici, a ona će sa suradnicima, imajući u vidu stanje gradske blagajne, odlučiti može li ih, kada i kako ispuniti odnosno uvažiti.


Ekološka empatija u praksi

Obilježavanje Dječjeg tjedna završili smo prijateljskim druženjem u prirodi. Učili smo što u praksi znači „ekološka empatija” tijekom planinarskog izleta na najviši vrh Vukovarsko-srijemske županije – Lisku (297 metara).


Koracima znatiželje i entuzijazma, učenici su osvojili Lisku


Djecu smo upoznali s ekološkom empatijom pomoću slikovnice „Čuvam prirodu jer znam koliko mi daje” koju su napisale Tatjana Gjurković i Tea Knežević. 


Ponosni smo jer smo vrh osvojili, a osobito nas je razveselio podatak da smo najmlađi planinari koji su se organizirano uspeli na Lisku. Tijekom puta nastavnica Kristina Hrubik upoznala nas je s planinarskim bontonom, značenjem oznaka, planinarskim iskaznicama, knjižicama, dnevnicima, vrstama staza…


Šumski gosti iznenađenja

Stigavši na Lisku, produžili smo do šumarske nadstrešnice gdje nas je čekao gost iznenađenja – šumar Stjepan Božinović.


Šumar nas je upoznao sa životnom zajednicom šume. Strpljivo je odgovarao na mnogobrojna pitanja, a mi smo preračunavali metre, tone, računali razliku u našim i godinama stabala…


S nastavnicom glazbene kulture Antoanetom Petričević Matić timski smo stvarali zvučnu priču „Šuma”.


Pisali smo priču, tražili u okolišu predmete koji će proizvoditi zvuk i tako je nastala zvučna priča „Šuma”.



Učiteljica Andrea Cerovski Martinović čita priču „Čuvam prirodu jer znam koliko mi daje”, koju su napisale Tatjana Gjurković i Tea Knežević


Slikarski postupak frotaž

Nastavnica likovne kulture upoznala nas je s tehnikom frotaža. Poigrali smo se listovima i bojama.


Naučili smo da je frotaž slikarski postupak pri kojem se grafitom trlja po tankom papiru položenim preko predmeta (lista, školjke, kore drveta…) tako da se na papiru fiksira njegova struktura.


Frotaž je prvi upotrebljavao njemački slikar M. Ernst. 


Objed za kraj

Druženje ne bi bilo druženje, posebno u Slavoniji, da ga ne završimo zajedničkim objedom. Naši novi prijatelji šumari naložili su vatru, pripremili žar, a mi smo iz torba izvadili kobasice, slaninu, kruh i prihvatili se ražnjeva. Uh, što je bilo slasno!



Druženje su okrunili zajedničkim slasnim objedom


Tako okrijepljeni, krenuli smo pješice prema još jednom vrhu – Skandali gdje su već pristigli neki roditelji te smo se odvezli kućama veseli i sretni. Samo taj dan propješačili smo oko osam kilometara, a tijekom cijelog tjedna naučili smo mnogo. Cijeli tjedan, naravno, nje bilo zadaće. Baš kao i učenici, i mi učiteljice uživale smo u ovako organiziranoj nastavi. 


Bogatiji za jedno novo iskustvo, učenici su se vratili svojim domovima

TAGOVI

razredna nastava
Dječji tjedan
OŠ Julija Benešića
Ilok