
30. srpnja 2025.
„Pažnja, molim!“ – savjeti, aktivnosti i vježbe za razvijanje, usmjeravanje i zadržavanje pažnje djece i učenika 3. i 4. razreda

„Pažnja, molim! – komplet aktivnosti za razvoj pažnje za 3./4. razred“ sastoji se od četiri dijela: priručnik sa savjetima psihologinje i učiteljice, igre i aktivnosti za razvoj pažnje, radne listove s vježbama za održavanje i produbljivanje pažnje i QR kodove za pristup digitalnim zadacima.
Priručnik sa savjetima donosi općenite informacije o pažnji i što učiniti kada se jave teškoće u tom području. Ovdje ćete pronaći savjete psihologinje i učiteljice o tome što je pažnja, koliko iznosi trajanje pažnje u određenoj dobi djeteta, kako postaviti temelje za razvoj pažnje, te kada potražiti pomoć. U drugom dijelu priručnika navodi se niz igara i aktivnosti koje se mogu provoditi u školi ili obitelji. Radni listovi s vježbama za održavanje i produbljivanje pažnje uključuje vježbe primjerene djeci mlađe školske dobi koje pomažu održavanju i usmjeravanju pažnje. Neke od vježbi djeca mogu rješavati sama, a za neke (što je posebno naznačeno) potrebna je pomoć odrasle osobe.
U radnim listovima učenici mogu rješavati i osmomjerke
Zadnji, četvrti dio sadrži QR kodove. Skeniranjem kodova dolazi se do vježbi i igara u digitalnom obliku.
I pomno odabranim digitalnim sadržajima može se vježbati pažnja, važno je da aktivnosti ne traju predugo i prečesto pred ekranima.
Predloženi primjeri igara, aktivnosti i vježbi iz kompleta „Pažnja, molim!“ za 3./4. razred trebali bi trajati do 15-ak minuta po aktivnosti.
Vježbanje kod kuće, u školi, produženom boravku…
U radnim listovima s aktivnostima za razvoj pažnje učenika 3. i 4. razreda su različiti zadaci poput osmosmjerki, bojenja prema predlošku, pronalaženje razlika na slikovnim primjerima… Iako su učenici 3. i 4. razreda samostalniji u odnosu na mlađe učenike, za neke je vježbe potrebna pomoć odrasle osobe (što je na listiću posebno naglašeno).
Za neke vježbe posebno je istaknuta pomoć odraslih
„Pažnja, molim! – komplet aktivnosti za razvoj pažnje za 3./4. razred“ odličan je materijal za vježbanje kod kuće, u školi, u produženom boravku…
Budući da poteškoće pažnje osim na školski uspjeh i samopouzdanje djeteta znatno utječu i na svakodnevni život i obavljanje svakodnevnih aktivnosti važno je i u obitelji slijediti neka jednostavna pravila.
Neka od tih pravila su uvođenje dnevne rutine (uvijek isto vrijeme odlaska na spavanje i buđenje, obavljanje higijene…), tablica dnevnih aktivnosti (check lista) u kojoj dijete samo prati i označava svaku aktivnost koju obavi što je jako dobro za stvaranje rutina i navika, ali i razvoj samosvijesti i samostalnosti.
Primjer zadatka "Otkrij što piše"
Dnevne rutine i check liste
Važno je vremenski ograničiti korištenje digitalnih sadržaja (ovisno o dobi djeteta); osigurati djetetu „mirno vrijeme“ (vrijeme bez ekrana); omogućiti djetetu nestrukturirano vrijeme – vrijeme u kojem će samo smišljati čime će se baviti; zajedno pogledati film ili seriju te tijekom gledanja razgovarati o sadržaju i poticati pažnju na detalje… Istom metodom roditelji se mogu koristiti i tijekom šetnje gradom ili nekih drugih zajedničkih aktivnosti.
Autorice kompleta aktivnosti za razvoj pažnje za 3./4. razred „Pažnja, molim!“ su Vlatka Benki Brkić i Jadranka Oberman – Sebenji.
Vlatka Benki Brkić učiteljica je razredne nastave u OŠ Frana Krste Frankopana Osijek, asistentica je iz interdisciplinarnog područja znanosti na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku, radi s pojedinim učenicima na Play attention sustavu učenja.
Jadranka Oberman-Sebenji profesorica je psihologije koja 16 godina radi u OŠ Frana Krste Frankopana u Osijeku kao školska psihologinja. Licencirana je za provođenje Play attention sustava učenja.
„Pažnja, molim! – komplet aktivnosti za razvoj pažnje za 3./4. razred“ možete naručiti ovdje.
TAGOVI