
29. srpnja 2025.
„Pažnja, molim!“ – savjeti, aktivnosti i vježbe za razvijanje, usmjeravanje i zadržavanje pažnje djece i učenika 1. i 2. razreda

„Pažnja, molim! – komplet aktivnosti za razvoj pažnje za 1./2. razred“ sastoji se od četiri dijela: priručnik sa savjetima psihologinje i učiteljice, igre i aktivnosti za razvoj pažnje, radne listove s vježbama za održavanje i produbljivanje pažnje i QR kodove za pristup digitalnim zadacima.
Priručnik sa savjetima donosi općenite informacije o pažnji i što učiniti kada se jave teškoće u tom području. Ovdje ćete pronaći savjete psihologinje i učiteljice o tome što je pažnja, koliko iznosi trajanje pažnje u određenoj dobi djeteta, kako postaviti temelje za razvoj pažnje, te kada potražiti pomoć. U drugom dijelu priručnika navodi se niz igara i aktivnosti koje se mogu provoditi u vrtiću, školi ili obitelji. Radni listovi s vježbama za održavanje i produbljivanje pažnje uključuje vježbe primjerene djeci mlađe školske dobi koje pomažu održavanju i usmjeravanju pažnje. Velik broj vježbi može se upotrijebiti i u djece vrtićke, a posebno predškolske dobi kao odlična priprema za školu. Neke od vježbi djeca mogu rješavati sama, a za neke (što je posebno naznačeno) potrebna je pomoć odrasle osobe.
Djeca neke vježbe mogu rješavati samostalno ili uz pomoć odraslih
Zadnji, četvrti dio sadrži QR kodove. Skeniranjem kodova dolazi se do vježbi i igara u digitalnom obliku.
Sve navedene aktivnosti dane su kao primjeri na kojima se može vježbati pažnja, a roditelji, odgajatelji i učitelji mogu kreirati i svoje zadatke na temelju priloženih primjera.
Neki od predloženih primjera igara i aktivnosti iz kompleta „Pažnja, molim!“ za 1./2. razred su: vježba slušanja i razumijevanja govorne upute; igra „Na slovo, na slovo“; ponavljanje ritma (izvrsna vježba za vraćanje pažnje u nastavnom kontekstu te unošenje dinamike u nastavni proces); zadaci crtanja prema govornoj uputi; zajednička priča; nabrajanje predmeta po sjećanju…
Osmosmjerke, pronađi razlike…
U radnim listovima s aktivnostima za razvoj pažnje učenika 1. i 2. razreda su zadaci u kojima učenici moraju rješavati osmosmjerke na temelju slikovnog predloška, pronalaziti razlike na slikovnim primjerima… Predviđeno trajanje samostalnog rješavanja takvih vježbi je 15-ak minuta.
Učenici rješavaju osmomjerke na temelju slikovnog predloška
Neke od vježbi za koje je potrebna pomoć odrasle osobe (što je na listiću posebno naglašeno) su primjerice vježbe „Pogledaj, upamti, odgovori“. Ta je vježba zamišljena tako da dijete gleda sliku dvanaest sekundi, a zatim daje odgovore na pitanja o slici. Pitanja se nalaze na poleđini listića. Svaki točan odgovor donosi jedan bod. Jedna od aktivnosti izvrsna za razvijanje pažnje, koncentracije, koordinacije oko-ruka, orijentacije na papiru je vježba gdje učenici trebaju nacrtati desnu stranu započetog crteža.
Primjer zadatka "Pronađi razlike"
Autorice kompleta aktivnosti za razvoj pažnje za 1./2. razred „Pažnja, molim!“ su Vlatka Benki Brkić i Jadranka Oberman – Sebenji.
Vlatka Benki Brkić učiteljica je razredne nastave u OŠ Frana Krste Frankopana Osijek, asistentica je iz interdisciplinarnog područja znanosti na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku, radi s pojedinim učenicima na Play attention sustavu učenja.
Jadranka Oberman-Sebenji profesorica je psihologije koja 16 godina radi u OŠ Frana Krste Frankopana u Osijeku kao školska psihologinja. Licencirana je za provođenje Play attention sustava učenja.
„Pažnja, molim! – komplet aktivnosti za razvoj pažnje za 1./2. razred“ možete naručiti ovdje.
TAGOVI