
14. srpnja 2025.
„Logomat” – listići s aktivnostima za razvijanje konvergentnog i logičkog razmišljanja

Zbirka „Logomat“ sadrži trideset pet nastavnih listića podijeljenih u trideset pet razina. Svaka je razina jedan izazov.
U nastavnoj godini listići se mogu rješavati tijekom trideset pet radnih tjedana, a kao materijal za vježbanje i ponavljanje tijekom ljeta listići mogu biti dnevni ili tjedni izazov.
Zanimljivim zadatcima, čije su autorice iskusne učiteljice razredne nastave Marijana Krijan i Antonija Wurzberg, djecu se igrolikim aktivnostima potiče na drukčije, kreativno i nekonvencionalno razmišljanje, što će zasigurno pridonijeti tomu da matematiku počnu gledati drugim očima te da je istinski zavole.
Poticaj djece na drukčije, kreativno i nekonvencialno razmišljanje
Na svakom je listiću zastupljeno nekoliko zadataka različite razine zahtjevnosti čime se omogućava postupno razvijanje znanja i vještina.
Zašto je kod djece, uz divergentno razmišljanje, važno poticati i konvergentno razmišljanje?
Konvergentno razmišljanje nužno je za donošenje odluka, rješavanje problema s jasnim rješenjima i u situacijama u kojima je preciznost ključna.
Često se primjenjuje nakon faze divergentnog razmišljanja (koje generira ideje) kako bi se te ideje evaluirale i odabrale najbolje.
Oba su oblika razmišljanja – i divergentno i konvergentno – važna te se nadopunjuju u procesu kreativnog rješavanja problema.
Ključne značajke konvergentnog mišljenja:
• jedinstveno rješenje (pronalaženje specifičnog, preciznog i obično „točnog” odgovora
• logika i analitika (logičko zaključivanje, analiza podataka, primjena postojećeg znanja)
• usmjerenost (proces razmišljanja usmjeren je na cilj i traženje najučinkovitijeg rješenja)
• brzina i točnost (donošenje brze i precizne odluke)
• smanjenje dvosmislenosti (eliminiranje nejasnoća na putu do jasnog zaključka).
Postupno razvijanje znanja i vještina
Primjeri konvergentnog razmišljanja koji su zastupljeni u nastavnim listićima „Logomat”:
• rješavanje matematičkih zadataka
• dijagnosticiranje problema
• odabir najbolje strategije
• odabir najprikladnijeg alata
• rješavanje rebusa, premetaljki, anagrama, tangrama, osmosmjerki…
Nastavni listići „Logomat” idealni su za učenike 3. i 4. razreda, odnosno za djecu prije polaska u 3. ili 4. razred (i/ili nakon završenog 3. i 4. razreda).
Na stražnjim koricama listića nalazi se QR kod s rješenjima svih zadataka.
Iako su tijekom ljetnih mjeseci vrata školskih zgrada i učionica zatvorena, ne moraju biti zatvorene i dječje glavice.
Ljeto je vrijeme kada se djeca mogu usredotočiti na nešto što im je zanimljivo i važno, bez zadanih rokova, zadaća, pritiska, žurbe… Malo ljetnog vježbanja održat će njihov um u dobroj formi.
Ljetnim vježbanjem dijete usvaja radne navike i održava um u dobroj formi
Jednako tako, ima li dijete poteškoća s nekim nastavnim predmetom, ljeto je vrijeme da se na njega usredotoči, da ga bolje upozna, popuni „rupe” koje su možda nastale u razumijevanju ključnog aspekta tog predmeta.
Ljetnim vježbanjem dijete usvaja radne navike. Svaki, i najmanji uspjeh i napredak poboljšat će djetetovo samopouzdanje te mu olakšati povratak u školske klupe.
Nastavne listiće „Logomat“ možete naručiti ovdje.
TAGOVI