ŠKOLSKI PERISKOP
AKTUALNO

14. srpnja 2025.

„Logomat” – listići s aktivnostima za razvijanje konvergentnog i logičkog razmišljanja

„Logomat” je zbirka listića osmišljenih za poticanje razvoja konvergentnog i logičkog razmišljanja. Namijenjeni su djeci koja imaju razvijen intelektualni potencijal, no treba ih malo potaknuti, ali i djeci čiji potencijal tek treba razviti. Vježbe nisu usmjerene na jedan određeni nastavni predmet, već pomažu djetetu unaprijediti proces mišljenja i rješavanja problema.

Zbirka „Logomat“ sadrži trideset pet nastavnih listića podijeljenih u trideset pet razina. Svaka je razina jedan izazov.


U nastavnoj godini listići se mogu rješavati tijekom trideset pet radnih tjedana, a kao materijal za vježbanje i ponavljanje tijekom ljeta listići mogu biti dnevni ili tjedni izazov.


Zanimljivim zadatcima, čije su autorice iskusne učiteljice razredne nastave Marijana Krijan i Antonija Wurzberg, djecu se igrolikim aktivnostima potiče na drukčije, kreativno i nekonvencionalno razmišljanje, što će zasigurno pridonijeti tomu da matematiku počnu gledati drugim očima te da je istinski zavole.



Poticaj djece na drukčije, kreativno i nekonvencialno razmišljanje


Na svakom je listiću zastupljeno nekoliko zadataka različite razine zahtjevnosti čime se omogućava postupno razvijanje znanja i vještina.


Zašto je kod djece, uz divergentno razmišljanje, važno poticati i konvergentno razmišljanje?


Konvergentno razmišljanje nužno je za donošenje odluka, rješavanje problema s jasnim rješenjima i u situacijama u kojima je preciznost ključna.


Često se primjenjuje nakon faze divergentnog razmišljanja (koje generira ideje) kako bi se te ideje evaluirale i odabrale najbolje.


Oba su oblika razmišljanja – i divergentno i konvergentno – važna te se nadopunjuju u procesu kreativnog rješavanja problema.


Ključne značajke konvergentnog mišljenja:

jedinstveno rješenje (pronalaženje specifičnog, preciznog i obično „točnog” odgovora

logika i analitika (logičko zaključivanje, analiza podataka, primjena postojećeg znanja)

usmjerenost (proces razmišljanja usmjeren je na cilj i traženje najučinkovitijeg rješenja)

brzina i točnost (donošenje brze i precizne odluke)

smanjenje dvosmislenosti (eliminiranje nejasnoća na putu do jasnog zaključka).


Postupno razvijanje znanja i vještina


Primjeri konvergentnog razmišljanja koji su zastupljeni u nastavnim listićima „Logomat”:

• rješavanje matematičkih zadataka

• dijagnosticiranje problema

• odabir najbolje strategije

• odabir najprikladnijeg alata

• rješavanje rebusa, premetaljki, anagrama, tangrama, osmosmjerki…

Nastavni listići „Logomat” idealni su za učenike 3. i 4. razreda, odnosno za djecu prije polaska u 3. ili 4. razred (i/ili nakon završenog 3. i 4. razreda).


Na stražnjim koricama listića nalazi se QR kod s rješenjima svih zadataka.


Iako su tijekom ljetnih mjeseci vrata školskih zgrada i učionica zatvorena, ne moraju biti zatvorene i dječje glavice.


Ljeto je vrijeme kada se djeca mogu usredotočiti na nešto što im je zanimljivo i važno, bez zadanih rokova, zadaća, pritiska, žurbe… Malo ljetnog vježbanja održat će njihov um u dobroj formi.



Ljetnim vježbanjem dijete usvaja radne navike i održava um u dobroj formi


Jednako tako, ima li dijete poteškoća s nekim nastavnim predmetom, ljeto je vrijeme da se na njega usredotoči, da ga bolje upozna, popuni „rupe” koje su možda nastale u razumijevanju ključnog aspekta tog predmeta.

Ljetnim vježbanjem dijete usvaja radne navike. Svaki, i najmanji uspjeh i napredak poboljšat će djetetovo samopouzdanje te mu olakšati povratak u školske klupe.


Nastavne listiće „Logomat“ možete naručiti ovdje.

TAGOVI

logomat
ljetno vježbanje
treći razred
četvrti razred
konvergentno i divergentno mišljenje
Marijana Krijan
Antonija Wurzberg
ponavljanje