Učenik upotrebljava riječi, sintagme i rečenice u točnome značenju u uobičajenim komunikacijskim situacijama.

Ishodi: OŠ HJ A1.5.


Hrvatski jezik i komunikacija


U Kurikulumu nastavnoga predmeta Hrvatski jezik (2019) kao peti ishod u okviru domene Jezik i komunikacija stavljeni su sadržaji gramatike s kojima se učenici upoznaju postupno i na funkcionalnoj, odnosno komunikacijskoj razini. U odnosu na raniji način poučavanja u okviru kojega su učenici morali učiti definiciju i teoriju gramatike, sada ih se stavlja u komunikacijske situacije koje će potaknuti učenika da upotrebljava različite gramatičke strukture, da ga se u toj uporabi korigira te da zapravo nesvjesno uči.


Najlakše se to postiže stavljajući učenike u njima poznate komunikacijske situacije: u školi, u trgovini, na ulici, kod liječnika, u autobusu i slično. Učenik će koristiti riječi koje odgovaraju situaciju, slagat će sintagme koje također odgovaraju situaciji te će potom upotrebljavati različite rečenice koje će imati različitu ciljnu sumjerenost. Sve će to pomoći da učenik do gramatičkih pravila i njihova osvještavanja dolazi komunicirajući. Dakle, komunikacijom do gramatike, ne obrnuto!


Kako se primjenjuje ishod u udžbeniku?


U Hrvatskoj početnici Čitam i pišem 1 možete pronaći dvije Brbljaonice čiji su zadatci usmjereni poticanju govorenja i uporabe točnih gramatičkih struktura. Jedna je naslovljena „U prodavaonici“, a druga „Govorimo hrvatskim jezikom“. Poticanje učenika na govorenje i pri tome osvještavanje njihove pažnje na to kako se govori, odnosno točnost u govorenju pomaže nesvjesnom učvršćivanju gramatike hrvatskoga (njima materinskoga) jezika.


Vaš autorski tim

TAGOVI

hrvatski jezik
razredna nastava
čitam i pišem
prvi razred
komunikacija
gramatika