
16. lipnja 2025.
Kako sam bilježnicama u mozaBooku zamijenila ploču i kredu

– S mozaBookom sam se prvi put susrela 2018. godine. Budući da je OŠ Ludina bila uključena u eksperimentalno provođenje programa Škola za život i uvođenje digitalne tehnologije i tableta u nastavu, istraživala sam kako to provesti i uočila prednosti mozaBooka. Svi digitalni sadržaji Alfinih udžbenika lako su dostupni i pristupačni učenicima, posebno tadašnjim učenicima prvog razreda, koji još uvijek nisu bili vični korištenju tableta. Upravo sam zbog toga i u sljedećoj generaciji učenika školske godine 2022./2023., kada sam ponovno uzimala prvašiće, odabrala Alfine udžbenike znajući koje mogućnosti nudi mozaBook. – kaže učiteljica Marica Kardaš.
3D scene u mozaBooku
Uz kvalitetnu podršku promotora počela sam detaljnije upoznavati mozaBook, njegove mogućnosti i što sam više ulazila u to – uočavala sam sve više prednosti.
– Uz digitalne alate mozaBooka te videozapise koji obogaćuju nastavni proces s vremenom sam shvatila da mi je potrebna bilježnica koja bi i meni i učenicima bila dostupna u svakom trenutku. Stvorila sam bilježnicu, a zatim sam uz pomoć promotora naučila kako tu bilježnicu i napisane sadržaje podijeliti s učenicima.
Digitalni alati i videozapisi unutar mozaBooka
Bilježnice u mozaBooku
Tako su nastale naše bilježnice za Hrvatski jezik, Matematiku i Prirodu i društvo. U bilježnice zapisujem plan ploče, zadajem zadatke koje učenici rješavaju kod kuće ili u školi na tabletima, stavljam videozapise koje učenici mogu pogledati kod kuće i riješiti zadane zadatke… Istražujem i ostale mogućnosti.
Ploču i kredu odnosno bijelu ploču i flomastere u nastavnoj praksi zamijenile su bilježnice u mozaBooku. Velik izbor boja za pisanje omogućuje mi crtanje umnih mapa, pisanje naslova i važnih podataka u različitim bojama. Posebno me oduševljava mogućnost pisanja rukopisnim pismom pomoću tipkovnice.
Pisanje rukopisnim pismom pomoću tipkovnice u mozaBooku
Ta je mogućnost, smatra učiteljica, vrlo važna u razrednoj nastavi, osobito u drugom razredu kada učenici uče pisati i povezivati slova rukopisnog pisma. Tijekom nastavnog procesa vrlo se lako može prebacivati s prezentacije na videozapis ili digitalni sadržaj za uvježbavanje obrađenih sadržaja, iz udžbenika u radnu bilježnicu ili zbirku zadataka. mozaBook omogućuje pisanje po udžbeniku i istodobno rješavanje zadataka zajedno s učenicima, spremanje svega što je napisano i zabilježeno.
Široka mogućnost primjene
– mozaBook nudi sve što mi je potrebno za odvijanje nastavnog procesa. Vrlo je lak za upotrebu. Ima mnogo mogućnosti koje svatko može istraživati, a isto tako i kreirati vlastite sadržaje i dijeliti ih s učenicima. Svakako bih savjetovala kolegicama učiteljicama da počnu koristiti mozaBook zbog njegove jednostavnosti te bogatstva alata, sadržaja, mogućnosti i lake dostupnosti učenicima. – istaknula je učiteljica Marica te naglasila možda i najvažniju prednost ove platforme.
mozaBook možete upotrebljavati bez pristupa internetu, što je možda i njegova najveća prednost jer su učenici tada u potpunosti zaštićeni od nepoželjnih i neprimjerenih sadržaja te se mogu usredotočiti na učenje.
Učiteljica Marica Kardaš bila je članica Radne skupine predmetnog kurikuluma za razrednu nastavu te je kao predavačica na savjetničkim posjetima provodila edukaciju djelatnika u frontalnoj primjeni Škole za život. Tijekom školske godine 2020./2021. bila je izdvojena iz nastave te je kao članica autorskog tima za drugi razred sudjelovala u kreiranju nastavnih sadržaja za Školu na Trećem.
– Neprestano nastojim unaprijediti svoje znanje i vještine, s posebnim interesom za nove tehnologije koje integriram u nastavu. Vjerujem da suvremeni alati mogu dodatno obogatiti učeničko iskustvo i potaknuti njihovu radoznalost. – smatra učiteljica Marica.
TAGOVI