UČITELJI PIŠU

14. svibnja 2025.

Kako je „Legenda o Vranskom jezeru” spojila učenike Zagreba i Cresa

Piše: Gabrijela Zagoršćak Peroković, učiteljica RN, OŠ Kajzerica, Zagreb

Tekst „Legenda o Vranskom jezeru” i učenička znatiželja i kreativnost odveli su nas dalje nego što smo mogli i pomisliti. Uzbudljivost i originalnost nastanka ovog jezera na otoku Cresu doveli su do sasvim neočekivane avanture.

Učenici su na satu Hrvatskog jezika poslušali tekst „Legenda o Vranskom jezeru”. U tom trenutku nismo ni sanjali kamo će ih odvesti ova originalna priča. 


Nakon interpretacije i rada na tekstu iz udžbenika učenici su osmislili igrokaz i uvježbavali njegovu izvedbu. 



Učenici su sami osmislili i uvježbali igrokaz 


Igrokaz su izveli na svečanosti povodom desete obljetnice škole u svibnju 2024. Dalje, istražujući otok Cres, otkrili smo tradicijsku glazbu tog otoka, a potom smo naučili pjevati i plesati uz nju. Na otoku Cresu, u gradu Cresu, kontaktirali smo OŠ Frane Petrića, učenike 4.a razreda i učiteljicu Ljiljanu Holik. Učenici su izradili brošure o Vranskom jezeru, a potom i straničnike sa simbolima našega grada Zagreba. Svaki učenik osmislio je priču o sebi i prikazao je na karticama. Iz Turističke zajednice grada Zagreba dobili smo simbolične darove i na kraju smo sve zapakirali te poštom poslali u školu na Cres.



Učiteljice i učenici iz OŠ Franje Petrića


Priredba i LiDraNo

Učenici su s igrokazom „Legenda o Vranskom jezeru” sudjelovali na školskom natjecanju te na općinskoj i županijskoj smotri dječjeg stvaralaštva LiDraNo. Jednako tako odazvali smo se pozivu i sudjelovali na Danima dramskog odgoja i scenskog izraza „Glumček” 14. svibnja 2025. u Samoboru. Tom su prigodom učenici još jednom izveli igrokaz kojim su interpretirali spomenutu legendu.


Sve navedene aktivnosti provela sam slijedeći interes te uvažavajući prijedloge i ideje učenika. 



Učiteljica Gabrijela sa svojim učenicima


Primjer je to kako se u jednoj običnoj udžbeničkoj nastavnoj jedinici mogu integrirati različiti sadržaji, ostvariti ishodi nekoliko nastavnih predmeta i međupredmetnih tema, povezati, usmjeriti i na neki način kanalizirati učeničku znatiželju, stvaralaštvo i kreativnost. Vjerujem da su u svim opisanim aktivnostima učenici naučili puno, iskušali različita područja svoje darovitosti te uživali u stvaranju i smišljanju novoga. I učenici i ja sigurni smo da se ova priča nastavlja te da ćemo i dalje osmišljavati nova putovanja i nova prijateljstva.

TAGOVI

razredna nastava
legenda o Vranskom jezeru
hrvatski jezik
cres
zagreb