ŠKOLSKI PERISKOP
ČISTA PETICA

22. travnja 2024.

„Ja superjunak” – dječja vizija boljeg svijeta

Kako bi svojim moćima ili možda supermoćima mogli učiniti svijet boljim mjestom pitali su u likovnom natječaju „Ja superjunak!” vrtićku djecu i učenike osnovne škole osnivači i vlasnici Parka znanosti iz Oroslavja.

Čini se da djeca i učenici itekako imaju što reći na tu temu jer je odaziv na natječaj bio ogroman i na adresu Parka znanosti pristiglo je čak 3917 dječjih likovnih radova iz više od četiristo škola iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije i Slovenije. Radovi su podijeljeni u različite kategorije – vrtići, razredna i predmetna nastava, a zbog velikog interesa i te su se kategorije dijelile, a na kraju su pobjednici glasa publike i odabira žirija osvojili nagradu ne za sebe nego za cijeli svoj razred – besplatne ulaznice za posjet Parku znanosti, terensku nastavu koja će uključiti uzbudljivo istraživanje znanstvenih grana poput astronomije, fizike, matematike, psihologije i drugih.


Stablo – simbol snage i odrastanja

Jedan od nagrađenih učenika u kategoriji razredne nastave jest Borna Strah, učenik četvrtog razreda OŠ Braće Radić iz Koprivnice.

– Svoju ljubav prema crtanju pokazivao je još u vrtiću, a dolaskom u školu ta se ljubav smo nastavila. S lakoćom se izražava crtežom. Svojim radovima osvojio je mnoge nagrade i priznanja na različitim smotrama i natjecanjima poput Lovrakovih dana kulture, Sfera, natjecanjima u Tavankutu, Iserlohnu... Kad sam učenicima pročitala natječaj Parka znanosti, prve njihove riječi bile su: „Ej Borna, imaš li kakvu ideju?“ Jasno da je imao.

U trenutku je nacrtao stablo – simbol snage, odrastanja. U Borninu crtežu stablo širi grane na sve strane i dijeli svoju ljepotu. Poučava nas da čuvamo prirodu i brinemo se o njoj. Istodobno stablo čvrsto stoji na Zemlji, onoj od koje nastaje život i na kojoj je život.

– ispričala nam je Bornina učiteljica Ines Turk. Učenici su s veseljem i oduševljenjem pratili tijek natječaja i dočekali njegove rezultate. 



Učenik Borna Strah

Dječja vizija

Slično je bilo i u četvrtom razredu OŠ Trnovitički Popovac čiji je učenik Benjamin Popović, pod mentorstvom učiteljice Anite Crnjaković, također osvojio prvu nagradu – ulaznice za Park znanosti. Samo nekoliko koraka do nagrade dijelilo je i Jakova Kneževića, učenika OŠ Vladimir Nazor iz Virovitice koji je široj javnosti poznat kao iznimno nadaren dječak koji je u ilustrirao slikovnicu „Čudesan keks" autora Božidara Prosenjaka. O nagrađenim radovima odlučivao je stručni žiri, ali i javnost koja je glasala na društvenim mrežama.

– Ideja likovnog natječaja „Ja superjunak” bila je da kroz prizmu dječjeg pogleda pokušamo učiniti svijet ljepšim. Konkretno, htjeli smo izvući iz djece viziju o tome kako bi oni svojim supermoćima pomogli društvu i zajednici kada bi imali priliku ispraviti greške ili ono što oni smatraju nepravdom.

U našim očima svako dijete skriva najmanje jednu supermoć, a njima smo prepustili odluku da tu svoju supermoć podijele s nama.

– kazao nam je Matija Veverec, jedan od trojice braće Veverec koji su pokrenuli Park znanosti.


Učenik Benjamin Popović

Od dvorišta do Parka znanosti

Projekt je nastao 2010. godine s idejom izrade znanstvenih eksponata kojima se navedene znanstvene grane objašnjavaju eksperimentima i vizualnim prikazima te interakcijom s izlošcima.

– Plasiranjem na tržište Hrvatske i Europske unije odlučili smo se za novi korak te smo 2018. u vlastitom dvorištu u Mokricama pored Oroslavja postavili sve svoje izloške i „transformirali” dvorište u Park znanosti. Od tada pa do danas godišnje imamo više od 35 000 posjetitelja. Uglavnom su to organizirane školske skupine, ali i umirovljenici, obitelji i prijatelji.

Naš je moto „Gdje je znanost zabava” tako da svatko tko dođe k nama ima priliku uz naše vodiče proći Parkom uz super priču, a pritom nešto naučiti i dobro se zabaviti. – završio je M. Veverec.


Učenik Jakov Knežević



TAGOVI

vrtići
razredna nastava
predmetna nastava
park znanosti
oroslavlje