
21. veljače 2024.
4. razred
Izražajno čitanje potiče razumijevanje
Čitam i pišem

Ishodi: OŠ HJ A.4.3.
Hrvatski jezik i komunikacija
Izražajno čitanje učenika će motivirati na dublje promišljanje o tekstu, a onda i njegovo razumijevanje. Iako se niti u ranijoj nastavi ovaj segment nije zanemarivao, njemu je sada samo pridodano više vremena i konkretan ishod koji se bavi samo “čitanjem“ dok se njegovom analizom bavi ishod označen slovom B, a koji pripada domeni Književnosti i stvaralaštva.
Kako se primjenjuje ishod u udžbeniku?
U udžbeniku Čitam i pišem 4 učenicima su ponuđene različite vrste tekstova koje kod učenika potiču izražajno čitanje. Tekstovi su različiti po svojoj strukturi, temi i vrsti i time motiviraju učenika na čitanje. Dramski tekst zahtijeva jedan način, dok poezija zahtijeva jedan posve drugi način. Upravo ta raznolikost učeniku nudi različite mogućnosti u procesu izražajnoga čitanja: individualnoga ili po ulogama. Osim toga, treba imati na umu da izražajno čitanje nije usko vezano uz književne tekstove, nego je jednako tako učenicima važno davati i druge vrste tekstova koji su svojom strukturom, rečenicama i načinom pisanja drugačiji i zahtijevaju drugačiji pristup u čitanju, ali i razumijevanju. U udžbeniku ćete pronaći i poeziju, i prozu, i dramske tekstove, ali i obavijesti, novinske članke, strip te neke kraće znanstvene tekstove, a sve kako bi se kod učenika poticalo i motiviralo čitanje, a onda posljedično i njegovo razumijevanje.
Vaš autorski tim
TAGOVI