
06. veljače 2024.
Od 1. do 4. razreda
Formativno vrednovanje
Otkrivamo matematiku

U poučavanju svih predmeta, pa tako i matematike, važno je svakodnevno poučavati učenike o tome što i kako treba učiti. Naučiti kako učiti znači provoditi čitav niz aktivnosti kojima se kod učenika potiče razvoj samoregulacije, metakognitivnih vještina i motivacije za učenje. To nam omogućava formativno vrednovanje koje, za razliku od sumativnog vrednovanja, daje učeniku informaciju o tijeku njegova učenja.
Prvi korak u procesu formativnog vrednovanja jest određivanje ciljeva učenja zajedno s učenicima. Učenici će tijekom vremena samostalno određivati svoj cilj učenja.
Udžbenik Otkrivamo matematiku 1, 1. dio, uvodne stranice
Udžbenik Otkrivamo matematiku 2, 2. dio, uvodne stranice
Udžbenik Otkrivamo matematiku 3, 2. dio, uvodne stranice
Udžbenik Otkrivamo matematiku 4, 2. dio, uvodne stranice
Na temelju ciljeva učenja, zajedno s učenicima treba dogovoriti kriterije učenja prema kojima će učenici moći procijeniti svoje učenje. Kriteriji moraju biti jasni i razumljivi svakom učeniku kako bi procjena bila uspješna. Skale procjene jednostavan su način prikazivanja kriterija i razina usvojenosti.
Udžbenik Otkrivamo matematiku 2, 1. dio, 37. stranica
Udžbenik Otkrivamo matematiku 3, 1. dio, 123. stranica
Udžbenik Otkrivamo matematiku 4, 2. dio, 41. stranica
Ponekad je važna procjena manjeg segmenta kojom dobijemo povratnu informaciju o tome razumije li učenik taj dio sadržaja koji je važan za daljnje poučavanje. Otkrivanjem manjih raskoraka u razumijevanju otklanja se mogućnost nerazumijevanja novih sadržaja kod nekih učenika ili cijelog razreda.
Udžbenik Otkrivamo matematiku 2, 1. dio, uvodne stranice
Udžbenik Otkrivamo matematiku 2, 1. dio, 13. stranica, 5. zadatak
Udžbenik Otkrivamo matematiku 3, 1. dio, uvodne stranice
Udžbenik Otkrivamo matematiku 3, 2. dio, 43. stranica, 3. zadatak
Udžbenik Otkrivamo matematiku 4, 1. dio, uvodne stranice
Udžbenik Otkrivamo matematiku 4, 1. dio, 36. stranica, 3. zadatak
Učenik će nakon samoprocjene u razgovoru s učiteljem promišljati o strategijama koje je primijenio, mogućoj promjeni i uvođenju novih strategija te ponovo odrediti svoj cilj učenja.
- Učenik treba znati koji su ciljevi njegova učenja te kriteriji pomoću kojih će moći procjenjivati uspješnost svog učenja.
- Formativno vrednovanje učeniku daje priliku da prati svoj put učenja i preuzima odgovornosti za svoje učenje. Učitelju daje priliku da mijenja i prilagođava proces poučavanja.
Svaki učenik treba imati priliku ostvariti napredak u odnosu na svoju polaznu razinu, a to treba omogućiti prilagodbama poučavanja i njihova učenja. Različite razine zadatka omogućavaju učenicima da izaberu različite strategije usvajanja ili uvježbavanja matematičkih znanja i vještina. Neki će tijekom cijele godine koristiti konkretne materijale u zbrajanju i oduzimanju, neki će lakše računati uz brojevnu crtu, a neki će vrlo brzo automatizirati računanje pa mogu nadograđivati svoje strategije.
1. RAZRED
Zadatci koji potiču korištenje konkretnog materijala:
Udžbenik Otkrivamo matematiku1 2. dio, 60. stranica, 2. zadatak
Udžbenik Otkrivamo matematiku 1, 2. dio, 15. stranica, 4. zadatak
Zadatak koji potiče korištenje brojevne crte:
Udžbenik Otkrivamo matematiku 1, 2. dio, 60. stranica, 3. zadatak
Udžbenik Otkrivamo matematiku 1, 2. dio, 72. stranica, 5. zadatak
Sama promjena strategija učenja ne jamči da će učenikovo učenje i razvoj biti uspješni. U planiranju ciljeva postoji opasnost da pojedini učenici ostanu u svojoj zoni komfora i ne postižu napredak jer su ostvarili planirani ishod. Svakom učeniku u svakom trenutku treba omogućiti da ostvari novu, višu razinu vlastitog razvoj.
Zato je važno diferencirati zadatke, odnosno ponuditi tipove zadatka čijim će rješavanjem svaki učenik postići određeni napredak.
Udžbenik Otkrivamo matematiku 1, 1. dio, 55. stranica, 6. zadatak
Udžbenik Otkrivamo matematiku 1, 2. dio, 98. stranica, 1. zadatak
2.RAZRED
Zadatci koji potiču korištenje konkretnog materijala:
Udžbenik Otkrivamo matematiku 2, 2. dio, 69. stranica, 1. zadatak
Zadatak koji potiče korištenje brojevne crte:
Udžbenik Otkrivamo matematiku 2, 1. dio, 46. stranica, 3. zadatak
Zadatak koji potiče nadograđivanje strategija:
Udžbenik Otkrivamo matematiku 2, 1. dio, 93. stranica, 9. zadatak
Sama promjena strategija učenja ne jamči da će učenikovo učenje i razvoj biti uspješni. U planiranju ciljeva postoji opasnost da pojedini učenici ostanu u svojoj zoni komfora i ne postižu napredak jer su ostvarili planirani ishod. Svakom učeniku u svakom trenutku treba omogućiti da ostvari novu, višu razinu vlastitog razvoja.
Zato je važno diferencirati zadatke, odnosno ponuditi tipove zadatka čijim će rješavanjem svaki učenik postići određeni napredak.
Udžbenik Otkrivamo matematiku 2, 2. dio, 47. stranica, 10. zadatak
Udžbenik Otkrivamo matematiku 2, 1. dio, 38. stranica, 1. zadatak
3. RAZRED
Zadatci koji potiču korištenje konkretnog materijala:
Udžbenik Otkrivamo matematiku 3, 1. dio, 81. stranica, 1. zadatak
Zadatak koji potiče nadograđivanje strategija:
Udžbenik Otkrivamo matematiku 3, 2. dio, 27. stranica, 4. zadatak
Sama promjena strategija učenja ne jamči da će učenikovo učenje i razvoj biti uspješni. U planiranju ciljeva postoji opasnost da pojedini učenici ostanu u svojoj zoni komfora i ne postižu napredak jer su ostvarili planirani ishod. Svakom učeniku u svakom trenutku treba omogućiti da ostvari novu, višu razinu vlastitog razvoja.
Zato je važno diferencirati zadatke, odnosno ponuditi tipove zadatka čijim će rješavanjem svaki učenik postići određeni napredak.
Udžbenik Otkrivamo matematiku 3, 2. dio, 23. stranica, 3. zadatak
Udžbenik Otkrivamo matematiku 3, 2. dio, 32. stranica, 1. zadatak
4. RAZRED
Zadatci koji potiču korištenje konkretnog materijala:
Udžbenik Otkrivamo matematiku 4, 1. dio, 58. stranica, 3. zadatak
Zadatak koji potiče nadograđivanje strategija:
Udžbenik Otkrivamo matematiku 4, 1. dio, 69. stranica, 4. zadatak
Sama promjena strategija učenja ne jamči da će učenikovo učenje i razvoj biti uspješni. U planiranju ciljeva postoji opasnost da pojedini učenici ostanu u svojoj zoni komfora i ne postižu napredak jer su ostvarili planirani ishod. Svakom učeniku u svakom trenutku treba omogućiti da ostvari novu, višu razinu vlastitog razvoja.
Zato je važno diferencirati zadatke, odnosno ponuditi tipove zadatka čijim će rješavanjem svaki učenik postići određeni napredak
Udžbenik Otkrivamo matematiku 4, 2. dio, 51. stranica, 4. zadatak
Udžbenik Otkrivamo matematiku 4, 1. dio, 48. stranica, 1. zadatak
Rad s udžbenikom Otkrivamo matematiku učiteljima omogućava kontinuirano i kvalitetno provođenje formativnog vrednovanja. Primjeri ugrađeni u udžbenik svakom učitelju omogućavaju nadogradnju vlastitih metoda formativnog praćenja. Na primjer, skale procjene mogu se izraditi za manje tematske cjeline pa učenik dobije specifičniju povratnu informaciju nego na kraju veće cjeline. Opažanjem zadataka i strategija koje učenik bira može se uočiti napreduje li u učenju. I na kraju, povratne informacije koje se prikupe od učenika postavljanjem pravih pitanja koja govore o učenikovu promišljanju važne su jer daju smjernice na koji način treba prilagoditi poučavanje.
Udžbenik Otkrivamo matematiku 1, 1. dio, 25. stranica, 5. zadatak
Udžbenik Otkrivamo matematiku 2, 1. dio,19. stranica, 5. zadatak
Udžbenik Otkrivamo matematiku 3, 1. dio, 31. stranica, 6. zadatak
Udžbenik Otkrivamo matematiku 4, 2. dio, 59. stranica, 3. zadatak
Vaš autorski tim
TAGOVI