21. listopada 2024.
Dobrobiti uključivanja razrednog ljubimca u rad s učenicima
U razredu učiteljice Draženke Vernik iz virovitičke Osnovne škole „Vladimir Nazor” razredni ljubimac zove se Garfield. Njeni su učenici sada zakoračili u drugi razred, naoružani znanjem i vještinama od kojih su brojne stekli upravo zahvaljujući aktivnostima koje su tijekom prvog razreda provodili s razrednim ljubimcem pristiglim kao dio metodičkog kompleta uz udžbeničku seriju „Škrinjica slova i riječi”.
‒ Vrlo sam zadovoljna postignutim. Na samom početku ponovili smo sve što smo uz Garfielda naučili.
Učenici primjenjuju naučene smjernice u pripovijedanju i prepričavanju pa su i rečenice pravilnije oblikovane, duže i smislenije. Ove godine nastavljamo s druženjem i pisanjem, ali s naglaskom na tečnom čitanju i dramatizaciji.
Zanimljivo je kako učenici strpljivo, abecednim redom, čekaju svoj dan s Garfieldom, ali i ustupaju, samoinicijativno, svoj red ako je nekomu rođendan. – ispričala nam je učiteljica Draženka.
Čvarci i prespavanac
U njenom smo razredu proveli jedan nastavni sat na samom kraju prošle školske godine (u jeku navijačke euforije) pa smo se i sami uvjerili kako su prvašići – u znak velike ljubavi i poštovanja – razrednom ljubimcu namijenili „dupliće”, sličice omiljenog nogometaša Luke Modrića. U tom se razredu tog vrućeg dana navijalo, pjevalo, plesalo, a Garfield je bio dio svake aktivnosti i junak svake priče. Tijekom cijele godine sudjelovao je u brojnim aktivnostima o kojima su učenici pisali, pričali, prepričavali, fotografirali…
Išao je s njima na tenis, jeo čvarke, navijao na utakmicama, kod svakog učenika bio je na prespavancu…
Vesele se i ovoj nastavnoj godini s Garfieldom, a učiteljica Draženka svakako se nada i dobrim rezultatima.
Slična je situacija i na drugom kraju Hrvatske. U splitskoj Osnovnoj školi Žnjan-Pazdigrad razredni ljubimac zove se Ribica. Njihova učiteljica Ana Domazet poslala nam je radove i slikovnice učenika u kojima se vide bezrezervna ljubav i privrženost razrednom ljubimcu.
Mačka zvana Ribica
‒ Tijekom prvog razreda učenici su s nestrpljenjem iščekivali kada će ponijeti razrednog ljubimca kući. Upoznali su Ribicu sa svojim ukućanima, kućnim ljubimcima, obilježavali su prigodne datume, zajedno pisali domaće zadaće, učili, šetali se, išli u trgovinu, posjećivali bake i djedove, slavili rođendane… Učenici su trebali napisati kratku priču o zanimljivom i veselom druženju s Ribicom, a oni koji nisu znali pisati trebali su načiniti crtež ili strip.
Pisanjem kratke priče učenici su razvijali fonološku svjesnost, vježbali su grafomotoriku, koordinaciju oko-ruka te orijentaciju na papiru. Ako nisu poznavali neko slovo, u njima se budio interes da ga nauče pisati.
‒ U učionici su svojim vršnjacima čitali napisanu priču. Nakon pročitane kratke priče uslijedio je razgovor o pročitanome.
Učenici su uvježbavali strukturirano i jasno izražavanje vlastitih misli te su proširivali rječnik. Sve aktivnosti zapravo su sadržavale temelje učenja zahtjevnog procesa čitanja i pisanja.
Kamišibaj u 2. razredu
Učiteljica Ana objasnila je kako je osim jezičnih sposobnosti poticala kod učenika i dramske i likovne sposobnosti, kulturu govorenja, govorno stvaralaštvo. Čitanjem i pričanjem kratkih priča razvijali su sposobnost slušanja. Priči o mački Ribici ovdje nije kraj.
‒ Sada, u drugom razredu planiram upoznavanje Ribice s drugom ginjol-lutkom. Učenicima ću predložiti da te dvije lutke krenu u zajedničku avanturu.
Očekujem da će to potaknuti izradu zanimljivih lutkarskih igrokaza, a za vrijeme izvannastavne aktivnosti izradit će kamišibaj priču.
Kamišibaj (kamishibai) je umjetnost pripovijedanja uz pomoć slika na maloj drvenoj pozornici, što znači da podrazumijeva interakciju govora i slike. Nastavit ćemo s razvijanjem likovne i govorne izražajnosti te komunikacijskih i jezičnih vještina. Osim toga poticat ćemo razvoj mašte, kreativnosti i socijalnih vještina. – najavljuje učiteljica Ana.
Ideje i aktivnosti za rad s razrednim ljubimcem možete pronaći ovdje.
TAGOVI