
11. ožujka 2024.
Crtkanje kao razredni izazov

Prije nego što nečemu pouči svoje učenike, dobar učitelj i sâm uči i educira se. Upravo je iz edukacije u kojoj je sudjelovala učiteljica Petrunjela Krajačić iz OŠ Augusta Šenoe proizišao razredni izazov „Opusti se uz crtkanje“ te ga je provela sa svojim učenicima 4.e razreda. Edukacija je održana u Webučionici u sklopu projekta eTwinning „Digitalna početnica – Opusti se uz crtkanje”, a njezina je autorica Sandra Vuk, učiteljica savjetnica u Osnovnoj školi Sveta Nedelja, zajedno sa suradnicima.
Projekt eTwinning „Digitalna početnica” zamišljen je kao usvajanje osnovnih znanja o nekom digitalnom alatu uz posebnu aktivnost pružanja potpore mentalnom zdravlju i odmaku od tehnologije (funkcionalno korištenje tehnologije). Edukacija na kojoj je sudjelovala učiteljica P. Krajačić trajala je od 15. do 31. siječnja 2024., autorice edukacije učiteljice su Sandra Vuk i Angelina Krčelić, a voditeljice edukacije Angelina Krčelić, Brankica Habuzin i Dubravka Namjesnik. Osnovni cilj edukacije bio je razvijati vještine koncentracije kreativnim izražavanjem, poboljšati mentalno zdravlje umirujućim crtanjem, unaprijediti vještine crtkanja različitim tehnikama, prakticirati tehnike smirujućeg disanja za smanjenje stresa, istražiti tehnike za organiziranje radova u grupu i poticanje kreativnosti.
– Edukacija mi se svidjela. Shvatila sam da me svakodnevno crtkanje opušta i godi mi. U razredu smo počeli razgovarati o rukopisu, pripremi za pisanje nacionalnih ispita, važnosti pisanja rukom i... ideja se brzo iskristalizirala. Predložila sam učenicima sudjelovanje u izazovu: sljedećih petnaest dana svaki dan započet ćemo 15-minutnim crtkanjem želeći vidjeti kamo će nas to odvesti. – objasnila nam je učiteljica P. Krajačić.
Iznenadilo ju je, a iznenadili su se i sami učenici, koliko su se svi lako naviknuli na novi ritual kojim su započinjali radni dan. Na pitanje smatra li tih petnaestak minuta gubljenjem od sata i „prave nastave” odlučno odgovara da je upravo smirivanje i opuštanje na početku radnog dana pridonijelo boljoj razrednoj klimi i kvalitetnijoj radnoj atmosferi tijekom ostatka dana.
– Neke od svakodnevnih izazova povezivala sam s temama kojima smo se u nastavi bavili. Tako je jedan od izazova bilo crtanje ptica koje se spominju u lektiri „Duh u močvari” Ante Gardaša koju su učenici čitali. Od materijala i pribora učenicima su bili potrebni samo crni flomaster i bijeli papir. Važan dio svakodnevnog crtkanja bila je zajednička evaluacija radova u kojoj su sudjelovali svi usmeno objašnjavajući i obrazlažući svoje mišljenje o izloženim radovima. Primijetila sam da se rukopis učenika vrlo brzo popravio, posebno kod dječaka, uočila sam i da se nije ni jednom dogodilo da su učenici na novi zadatak i novi izazov reagirali riječima „O, neeee...”, što se zna događati kada se djecu stavi pred zadatke koji se ponavljaju i u kojima ne vide smisao. – rekla je učiteljica Petrunjela. Učenici su naviknuti na ovakav način rada jer su sudjelovali u projektu „U svijetu likovnih umjetnika”, također iz ponude Webučionice, u kojem su proučavali likovni izričaj i život različitih umjetnika te su crtali i slikali na tragu njegova izričaja.
Zanimljive i neobične radove nastale tijekom izazova „Opusti se uz crtkanje” podržali su i pohvalili i roditelji učenika. Mnogi od njih poželjeli su ih uokviriti i trajno sačuvati. No prije toga učiteljica Petrunjela i njezin razred imaju još važnog posla.
– Tijekom ožujka ostvarit ćemo suradnju s Udrugom za pomoć i unaprjeđenje života životinja „Merida” za koju mali volonteri, učenici 4.e, skupljaju hranu i ostale potrepštine. Udruzi ćemo pokloniti jedan dio likovnih radova nastalih u sklopu našeg razrednog projekta. Drugi dio radova izložit ćemo sredinom ožujka na izložbi u Mjesnom odboru Nikola Tesla na zagrebačkoj Trešnjevci.









TAGOVI