Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnomu razvoju.

Ishodi: OŠ HJ A.1.3.


Hrvatski jezik i komunikacija


Razlikovati slovo od drugih znakova, prepoznati ga i povezati s glasom osnovni je temelj ishoda OŠ HJ A.1.3. i prvi korak u učenju slova u Škrinjici slova i riječi 1. Komunikacija u učenju slova posredovana je ilustracijom (slikovni prikaz teksta) koja uvijek pokazuje nešto dinamično.



Njome se učenika potiče na govorenje – pripovijedanje priče prikazane ilustracijom (čitanje slike), zaključivanje (Komu je pas uzeo cipelu?), dopunjavanje, odnosno proširivanje priče (Što će se dogoditi psu ili poštaru? i sl.). Riječi i rečenice u kontekstu analize ilustracije zasićene su slovom koje se uči. Kad učenik čuje (uoči) određeni glas, govornom analizom određuje mu položaj u riječi; početak, sredina ili kraj.




Tek kad nauči čitati slovo, učenik je spreman za njegovu grafičku obradu. Most između čitanja i pisanja u Škrinjici slova i riječi 1 čini zanimljiva životinjska abeceda. https://youtu.be/pL87RC2Htxg Glasovnom se analizom određuje položaj glasa i prikazuje slovo koje treba naučiti čitati, a učenik vidi (istaknuto) slovo koje čuje i/ili govori (čita). Nizom prikaza omogućuje se bogaćenje rječnika i osigurava usvajanje čitanja slova.

Zadatcima više kognitivne razine često se predmetni ishod povezuje s ishodima drugih predmeta (Matematika, Glazbena kultura, Priroda i društvo…) i očekivanjima međupredmetnih tema.




U Škrinjici slova i riječi 1 nizom tekstova pisanih naučenim slovima osigurava se trajno pamćenje slova, vježba tehnika čitanja i razumijevanje pročitanoga.






Vaš autorski tim

TAGOVI

hrvatski jezik
razredna nastava
škrinjica slova i riječi
prvi razred
čitanje