
01. svibnja 2025.
Boris Jokić: „U hrvatskim školama nalazi se kreativnost, snaga i potencijalni otpor!”

U svom prepoznatljivom stilu dr. sc. Jokić proveo je oko tri stotine prijavljenih sudionika konferencije kroz glazbeno putovanje pokazujući na primjerima domaće i strane glazbe kako je strah nešto što na žalost pokreće (ili ne pokreće), ali u svakom slučaju utječe i upravlja svijetom u kojem živimo.
Plenarni predavač dr. sc. Boris Jokić
Glazbeno putovanje
Konferencija je i ove godine okupila zanimljive domaće i međunarodne predavače te brojne učitelje praktičare koji su prikazivali inovativne primjere rada iz svojih učionica i škola.
Što je više straha u društvu, zajednici, školi, razredu… povjerenja je manje, a to nije dobro. Strah od korone zamijenio je strah od rata, od umjetne inteligencije, od gubitka posla… U podlozi svakog nepovjerenja je strah.
Kako mijenjati atmosferu straha i nepovjerenja u obrazovnom sustavu? Boris Jokić naveo je nekoliko načina kako to postići.
Hibridno vrednovanje
Jasna pravila i razgraničenje ovlasti kojima će se jasno odrediti tko što radi i tko je za što odgovoran u odgojno-obrazovnom sustavu; promjena sustava ocjenjivanja i vrednovanja te ukidanje zaključnog brojčanog ocjenjivanja u prva tri razreda osnovne škole. Uvođenje hibridnog modela vrednovanja kojim se kombinira školsko i vanjsko vrednovanje čime bi se objektiviziralo ocjenjivanje, otklonio pritisak roditelja na učitelje zbog ocjenjivanja, a svi skupa, a najviše sami učenici, dobili bi bolju povratnu informaciju o svom znanju.
Opći uspjeh ne govori ništa o učeniku, a gori je od heroina za roditelje! – našalio se Boris Jokić.
Pošten pristup prema inkluziji kada su u pitanju učenici s poteškoćama riješio bi problem nesuradnje između dionika odgojno-obrazovnog sustava kada je o ovom problemu riječ.
Plenarno predavanje dr. sc. Borisa Jokića okupilo je brojne dionike iz odgojno-obrazovnog sustava
Izgubljen slučaj?
- Kako je moguće da nakon niza dugotrajnih obrada stručnjaka različitih profila, stručnog mišljenja učitelja, stručne službe, škole… odluku o promjeni oblika školovanja ili individualiziranom pristupu na kraju donose roditelji? – pitao se Jokić, ali i brojni okupljeni odgojno-obrazovni stručnjaci. I na kraju, kao izuzetno važan problem Jokić je istaknuo potrebu za većom podrškom školama i učiteljima koja mora biti stvarna, a ne deklarativna.
Obrazovanje nije izgubljen slučaj! U pozitivnom je snaga! – zaključio je dr. sc. Boris Jokić i naglasio kako se u hrvatskim školama nalazi kreativnost, snaga i potencijalni otpor i političari bi trebali toga postati svjesni.
Nakon plenarnog predavanja uslijedila je panel rasprava „Učitelji pod povećalom – očekivanja društva/realnost u školama” koju je moderirala novinarka 24sata Ana Dasović. Kao panelisti o problemu su govorili Suzana Mijušković, učiteljica iz Srbije, Sandra Huzjak, učiteljica iz Zagreba, dr. Nina Novak, obrazovna savjetnica iz Slovenije, Tomislav Pavlović, učitelj iz Ludine i Anne Jan van den Dool, obrazovni stručnjak iz Nizozemske.
Panel rasprava „Učitelji pod povećalom – očekivanja društva/realnost u školama”
IntConfrn okuplja stručnjake, znanstvenike i učitelje s ciljem suočavanja s ključnim izazovima u suvremenom obrazovanju. Fokusirajući se na teme poput rada s darovitim učenicima, financijske pismenosti, utjecaja umjetne inteligencije na nastavu, razvijanja poduzetničkih kompetencija te škole kao mjesta kreativnih prilika, ova konferencija predstavlja važnu platformu za razmjenu inovativnih metodičkih pristupa iz učioničke prakse. IntConfrn nastoji potaknuti suradnju i interdisciplinarni dijalog kako bi se došlo do zajedničkih rješenja za unaprjeđenje obrazovne transformacije.
Logo ovogodišnje konferencije
Izdavačka kuća Alfa i ove je godine jedan od sponzora održavanja konferencije o kojoj više možete saznati ovdje.
Alfa-tim u Vodicama
Fotografije su preuzete s Facebook stranice Intconfrn konferencije.
TAGOVI