![](https://kabinet.alfa.hr/resize?url=https://kabinet.alfa.hr/storage/9f685e06-5cc9-4537-b576-81018f2079cd.jpeg&w=1920&q=85&we)
21. veljače 2024.
3. razred
Aktivno govorenje nije isključivo za Hrvatski jezik
Čitam i pišem
![](https://kabinet.alfa.hr/resize?url=https://kabinet.alfa.hr/storage/9f685e06-5cc9-4537-b576-81018f2079cd.jpeg&w=700&q=85&we)
Ishodi: OŠ HJ A 3.1.
Hrvatski jezik i komunikacija
Učenicima se mogu zadavati različite teme i može ih se stavljati u različite komunikacijske situacije iz neposredne stvarnosti kako bi „igrali” različite uloge i tako govorili u skladu s temom i poštujući sva pravila uljudne komunikacije. Pazeći na strukturu, učenika se poučava i iznošenju argumenta kojim će svoj govor učiniti boljim, jasnijim i konkretnijim. Također ga je dobro poučiti i o trajanju kako ne bi zamorio slušatelje, o brzini i jasnoći te govornim vrednotama: stanki, brzini, glasnoći radi ostavljanja dobroga dojma na slušatelja i radi jasnoga prenošenja određene informacije.
Tekstovi jednostavne strukture podrazumijevaju jednostavnije teme u kojima će učenik izražavati svoje stajalište, iznositi ideju svoje grupe ili vlastitu, izraziti svoje osjećaje prema danoj situaciji, izreći svoje mišljenje prema pročitanome, poslušanome ili pogledanome i sl. Također to može biti i kratak govor o nekoj temi koja učenika zanima ili o kojoj treba nešto više istražiti, npr. iz prirode ili drugoga nastavnog predmeta.
Kako se primjenjuje ishod u udžbeniku?
U udžbeniku Čitam i pišem 3 pronaći ćete na str. 10. kratak teorijski uvod u temu govorenja gdje su definirane uloge svih osoba koje sudjeluju u govorenju, na str. 14. naći ćete pitanja koja potiču govorenje kao odgovor na poslušani tekst, dok je na str. 16. kratak teorijski uvod u usmeno izlaganje kratkoga teksta sa svim njegovim obilježjima. Na str. 16. pronaći ćete tekst te niz pitanja i zadataka koji aktiviraju govorenje. Jednako tako na str. 20. pitanja će aktivirati razumijevanje sadržaja teksta, a pitanja koja su označena likom „razmisli i stvaraj” na kreativan će i zanimljiv način u različitim nastavnim jedinicama poticati upravo aktivno govorenje koje nije ograničeno samo na neke jezične jedinice, nego se provlači gotovo svakom i aktivira barem u svome jednom dijelu u svakoj nastavnoj jedinici i Hrvatskoga jezika i ostalih nastavnih predmeta te osobito međupredmetnoga područja.
Vaš autorski tim
TAGOVI